Éppen ezért a marketingtevékenység minden vállalkozás sikerében kulcsszerepet játszik - de mi van akkor, ha egy vállalatnak nincs elégséges erőforrása megfelelő marketingstratégia kialakításához és megvalósításához? Itt jönnek a képbe a marketing ügynökségek.

Az ügynökségek árazásának szempontjai

Az egyes ügynökségek árképzése alapvetően is eltérhet, illetve több tényezőtől is függ, így például:

  • a vállalkozás mérete
  • célközönség mérete
  • a marketingtevékenység komplexitása
  • adott piaci szektor telítettsége

és ezek csak a legalapvetőbb tényezők. Az igénybe vett szolgáltatás szintén befolyásolja az árat, nyilvánvalóan sokkal olcsóbb, ha a vállalat csak az online jelenlétét szeretné növelni, mintha egy teljes kampányt valósíttatna meg közösségi média menedzsmenttel és tartalommarketinggel együtt.

adwords online marketing

A bűvös számok

Lássuk a konkrétumokat! Először is meg kell különböztessük a havidíjas és az egyszeri díjas szolgáltatásokat. Egy komoly marketing ügynökség, ha az adott munkáért havidíjat számláz (ilyen lehet például a honlap karbantartása vagy a közösségi média felügyelete) jellemzően néhányszázezer forintot fog kérni. Nagyjából ugyanebben az árkategóriában mozog egy weblap teljes elkészítése is, ami persze egyszeri áras, de érdemes ugyanazt az ügynökséget megbízni az oldal marketingelésével is, ha erre nincs külön alkalmazott.

Az egyszeri díjas szolgáltatásokért, például a landing page készítése, blog/webszöveg írása, esetleg a logótervezés, jellemzően több tízezret kérnek el, ami ritkán éri el a százezret. A különböző szövegírások ára persze függ az adott szöveg hosszától is. A legdrágább szolgáltatások általában a grafikai/videós munkák, itt az árképzés szintén százezrekben mérendő, akár a félmilliót is elérheti. Természetesen az árazás mindig nagyban függ az adott ügynökség tapasztalatától és a szolgáltatásuk minőségétől, a több évtizedes múlttal rendelkező cégek többet fognak kérni ugyanazért a munkáért, mint a fiatalabb versenytársaik, így ettől is függ, hogy milyen árakon dolgozik egy marketing tanácsadó ügynökség. A megfelelő ügynökség kiválasztásánál érdemes szem előtt tartani a bevezetésben írtakat: a marketingtevékenység olyan befektetés, ami jól végezve (a megfelelő ügynökséggel például) többszörösen fogja visszahozni a beleinjektált tőkét.