A válaszadók szerint a bevásárlóközpontok legfontosabb feladata az ivótálak és kutyabarát üzletek bővítése, valamint több közös kutyás program szervezése.
Magyarországon 2024-ben hivatalosan közel 900 ezer kutyát tartottak nyilván a KSH adatai szerint. A keverék ebek mellett idehaza a legnépszerűbb fajták közé tartoznak a tacskók, a német juhászkutyák, a yorkshire terrierek, a labrador retrieverek, a francia bulldogok és a pulik is.
A hivatalosan is Kutyabarát hellyé minősített Etele Plaza a megszerzett védjegy apropóján több mint 600 magyar kutyatulajdonossal készített online felmérést. A kutatás eredményei alapján tízből négy válaszadó szokott gyakran együtt vásárolni kedvencével a plázákban, a megkérdezettek kétharmada autóval érkezik négylábú társával a bevásárlóközpontba, és jóval kevesebben választják a gyaloglást (14%) vagy a tömegközlekedést (18%).
A közös élményt a gazdik számára leginkább a korlátozott mennyiségű kutyabarát üzlet, a parkolás és más vevők reakciói nehezítik meg.
A válaszadók többsége (63%) egy órán belül szokott bevásárolni kedvencével, csupán töredékük (6%) tölt két óránál is hosszabb időt ilyenkor egy bevásárlóközpontban. Az ebek a kisállatbolt után a kávézókba és a ruházati üzletekbe követik leggyakrabban gazdájukat.
A vevők közül a legtöbben (40%) 10 000 és 25 000 forint között költenek kutyájukra havonta, de közel hasonló arányban vannak azok (35%), akik 25 000 és 50 000 forint közötti összeget szánnak négylábú társukra. Több mint kétharmaduk (68%) eledelre költ a legtöbbet, míg sokaknak (13%) az állatorvos és a vitaminok (5%) jelentik a legnagyobb kiadást. A vásárlók harmada saját bevallása szerint többet vásárolna, ha még nagyobb arányban lennének kutyabarát üzletek a bevásárlóközpontokban.
A kutatás szerint az állattartóknak a plázák közös területein kihelyezett ivótálak jelentik a legnagyobb segítséget, de fontos számukra, hogy minél több kutyabarát üzlet legyen elérhető és kutyapiszokgyűjtő is rendelkezésre álljon. A kutyapanzió a negyedik helyre került a kívánságlistán. A gazdik annak örülnének a legjobban, ha a bevásárlóközpontok kutyabemutatóknak és tréningeknek, valamint fotózásnak és kutyás közösségi találkozóknak adnának minél gyakrabban otthont.
„Felmérésünk alapján a megkérdezett vevők alapvetően kis- vagy közepes méretű kutyával rendelkeznek, csupán 15 százalékuknak van nagyobb testű kedvence. Az Etele Plaza-ban vásárló kutyatartók döntő többsége már volt vagy tervezi, hogy ellátogat a bevásárlóközpontba négylábú társával, és hasonló arányban vannak azok, akik érdeklődnek kisállatos programok iránt.
Vevőink részéről hatalmas az igény arra, hogy minél több helyszínen tudjanak közös időt tölteni kutyáikkal, ennek újabb lépcsője volt, hogy maximálisan megfeleljünk a Kutyabarathelyek.hu® által kidolgozott minősítési rendszernek” - hangsúlyozta Vámosi Dóra, az Etele Plaza asset managere. A Kutyabarathelyek.hu® értékelése összhangban áll a NÉBIH vonatkozó jogszabályaival, 2016 óta számos szállás és vendéglátóhely és üzlet és áruházlánc használja, melyeknek a száma folyamatosan nő.

















