A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.

A K&H a piacon elsőként tette lehetővé a SZÉP kártya rendszer plasztik kártya nélküli használatát azon felhasználók számára, akik mobil készülékükön rendelkeznek NFC funkcióval, illetve iOS vagy Android operációs rendszerrel.

A K&H digitális SZÉP kártyájához olyan kihívást jelentő feladattal kellett a bank IT szakembereinek megbirkózniuk, mint az Apple Pay vagy a Google Pay globális fizetési megoldások, a Mastercard bankkártya rendszer, illetve a pénzintézet SZÉP kártya rendszerének integrálása.

Mindezt úgy, hogy felhasználói élményben nagyon hasonlóan viselkedjen a klasszikus bankkártyához, de továbbra is csak a magyarországi felhasználása legyen biztosított az erre engedélyezett elfogadóhelyeken. A K&H digitális SZÉP kártyájának kifejlesztése során jelentős technológiai háttérmunkára volt tehát szükség, amely több kulcsfontosságú területet ölelt fel. Szem előtt tartva az integrációs kihívásokat, a felhasználói élményt, a biztonsági megoldásokat és a helyi szabályozásokat egyaránt.

„A 21. században a telefonunk a legfontosabb személyes eszközünkké vált, mindig kéznél van, ellentétben a pénztárcánkkal vagy a személyes okmányainkkal. IT szakembereink munkájának köszönhetően sikerült hatékonyan összehangolni a saját rendszerünket a társszolgáltatók rendszereivel.

Ez a kooperáció lehetővé tette, hogy a digitális SZÉP kártya révén innovatív, kényelmes és modern fizetési megoldásokat kínáljunk a kártyabirtokosoknak. A digitális SZÉP kártya egy rendkívül biztonságos megoldás az elektronikus tranzakciók világában. Használatakor szigorú titkosítási és hitelesítési mechanizmusokat használunk, hogy biztosítsuk a felhasználók védelmét.

Ennek különösen fontos szerepe van a kártya online használata során, a tranzakciók biztonságos lebonyolítása garantált. Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük ezeket a fejlett technológiákat, így még egyszerűbbé és felhasználó barátabbá téve a pénzügyi tranzakciókat” – fogalmazott Ozorai Dénes, a K&H Csoport IT részlegének vezetője.  

A rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a K&H bank ügyfelei havonta átlagosan 400.000 SZÉP kártya tranzakciót végeznek országszerte, aminek jelenleg körülbelül 3 százalékát (minden 30. tranzakciót) digitális SZÉP kártyával. De ezek száma folyamatosan növekszik, hónapról hónapra mintegy 10 százalékkal.   

 A fejlesztés további előnye a felhasználók számára, hogy a digitális változatot nem szükséges külön megigényelniük a K&H SZÉP kártya birtokosoknak. Mobilbanki alkalmazáson keresztül automatikusan elérhetővé vált az ügyfeleknek, ez a gyakorlatban kicsivel több mint 71.000 digitális kártyát jelent. A többi kártyabirtokos számára pedig egy gombnyomással bármikor hozzáadható az Apple Pay vagy Google Pay tárcához.

A digitális SZÉP kártya egy lépés a jövő felé, amely a digitális fejlődést és a munkavállalók jólétét helyezi előtérbe. Emellett, elterjedésével csökkenhet a plasztik kártyák gyártása, a digitális változat környezetbarát alternatívát jelent, amivel csökkenhet a gyártásból adódó környezeti terhelés, így a digitális SZÉP kártya használata egy fenntarthatóbb választás is lehet.