Mindez arra utal, hogy egyre többet költenek az emberek a kártyájukkal, mobiljukkal. Nemcsak a fizetések értéke, de a darabszáma is ütemesen bővült a szokásos éveleji visszaesést követően. A számok alapján a kereskedők már elvetették a kockát, egyre csak igénylik a terminálokat.

Közel tizedével többet költöttek a magánszemélyek és vállalkozások az OTP Bank elektronikus fizetési rendszerein keresztül idén március és június között, mint az azt megelőző első negyedévben. A képet árnyalja, hogy év elején rendszerint visszaesik a fogyasztás, így volt mihez képest növekedni.

Ugyanakkor éves összevetésben is árulkodó a statisztika: negyedével – pontosabban 27,9 százalékkal – több pénz áramlott át a bank e-fizetési csatornáin, mint 2022 hasonló időszakában.

„Az előző években folyamatos bővülést láttunk az elektronikusan bonyolított fizetések forgalmát tekintve. A mostani adat is az éves inflációt meghaladó mértékű. Tehát nem csak azért látunk magasabb értékeket az e-fizetésnél, mert drágultak az igénybe vett termékek és szolgáltatások, hanem azért, mert az emberek valóban egyre többet költenek el kártyával” – értékeli az adatokat Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

Igénylik a kereskedők a terminálokat

Az elmúlt években egy rövid időszakot leszámítva töretlenül bővül a bank által működtetett POS-terminálok száma is, a legutóbbi negyedévben 2,7 százalékkal. Éves összevetésben még magasabb ez az arány, most 7,7 százalékkal üzemel több, mint a megelőző esztendő hasonló időszakában.

„A kereskedők jól látják, hogy elektronikus fizetés használatának irányába mennek a felhasználói szokások. Alapvető infrastruktúraként gondolnak ma már az e-fizetést lehetővé tévő eszközökre” – tette hozzá Hideg Noémi.


Pénzügy