A Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült reprezentatív felmérés arra is rávilágít, hogy tudatosabbak vagyunk az utazásaink során: egyre többen kötnek utasbiztosítást, és egyre fontosabb szerepet játszik a digitális kényelem is.

Az utazók 20%-a közösségi média posztokból merít ötletet, amikor új úti célt keres. Ez a harmadik leggyakoribb inspirációs forrás, közvetlenül az ismerősök ajánlásai (39%) és az internetes cikkek (34%) után. A közösségi platformok tehát már nemcsak az élmények megosztásának helyei, hanem az utazási döntések formálói is – derül ki a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készített országos, reprezentatív kutatás eredményeiből.

Az utazók több mint harmada (37%) rendszeresen posztol nyaralásairól, és közülük 56% már az út alatt megosztja képeit, videóit. Minden negyedik utazó számára pedig kifejezetten fontos, hogy az úti cél „posztolható” legyen – vagyis jól mutasson a közösségi médiában.

Melyek azok az úti célok, amelyeket legszívesebben osztanának meg a közösségi oldalakon?Legtöbben az egyiptomi piramisokhoz és/vagy a Maldív-szigetekre látogatnának el a jövőben néhány jól sikerült fotó kedvéért. De előkelő helyen van a vágyott úticélok között a párizsi Eiffel-torony, a barcelonai Sagrada Familia, az amerikai Grand Canyon, a görög Skiathos vagy a római Aventinus kulcslyuk.

utazási döntések és a közösségi média

Érdekesség, hogy nem a legfiatalabbakra (18-29 év közöttiek) jellemző leginkább, hogy posztolnak az utazásaikról, hanem a 30-as korosztály a legaktívabb a közösségi médiában, ha utazásokról van szó. Ugyanakkor a legfiatalabbak számára a legfontosabb az úti cél választásánál, hogy népszerű bejegyzés legyen.

A fiatal utazókról az is kiderült a kutatásból, hogy jobban tartanak az utazás során fellépő káreseményektől, mint 40-es, 50-es éveikben járók. Nem meglepő ezért, hogy a 30 alattiak nem sokkal maradnak el az utasbiztosítások kötésében sem: tízből heten mondták, hogy legalább alkalmanként kötnek vagy állandó biztosítással utaznak. A kor előrehaladtával ugyanakkor egyre többen veszik számításba az utasbiztosítás részleteit is: nemcsak az egészségügyi fedezeteket, hanem az elérhetőséget, a szolgáltatások körét és a kártérítési összegeket is.

„Az igazán posztolható élmények – akár tengerparton, akár hegyek között – gyakran különleges helyszínekhez és aktív tevékenységekhez kötődnek, amelyek növelhetik a balesetveszélyt. Baj esetén különösen fontos, hogy a biztosítónk fedezze a felmerülő költségeket, és az asszisztencia szolgáltató segítsen a szükséges ellátás megszervezésében.

Örömteli, hogy ma már az utazók fele soha nem indul el utasbiztosítás nélkül, és a fiatalabb korosztály is egyre tudatosabb. Ugyanakkor fontos, hogy ne csak a biztosítás meglétére figyeljünk, hanem a részleteire is: például szörfözés, vitorlázás vagy akár via ferrata esetén a megfelelő kiegészítő biztosítás elengedhetetlen. Autós utazásoknál pedig érdemes autómentésre is gondolni.

Egy jól megválasztott utasbiztosítás nemcsak biztonságot, hanem valódi szabadságot is ad – így az élmények megélése és megosztása is gondtalan lehet”– mondta Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.

A biztosítási döntésekben egyre fontosabb szerepet játszik a digitális kényelem is. Az OTP Bank ügyfelei például már mobilbankon keresztül is gyorsan és egyszerűen köthetnek utasbiztosítást.

„A digitális csatornákon keresztül történő biztosításkötés nemcsak kényelmes és gyors, hanem segít abban is, hogy az utazók akár az utolsó pillanatban is biztosíthassák nyugalmukat a nyaralás idejére.” – emelte ki Czikora Emese, az OTP Bank bankbiztosítási főosztályvezetője.

Az utazás tehát ma már nemcsak élmény, hanem tudatos döntések sorozata is – a közösségi médiától a biztosítási fedezetekig. Bár a posztolhatóság egyre fontosabb, a valódi nyugalmat még mindig az adja, ha minden eshetőségre felkészülünk.


Utazás