Az akció célja, hogy felhívja a figyelmet a költészet inspiráló erejére, valamint a desztináció-menedzsment és az irodalom közötti potenciális szinergiákra.

"A költészet képes erősíteni a társadalmi kohéziót és ráadásul utazásra ösztönöz" – fogalmazott Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség munkatársa. Mint mondta: "Számos költő tájleíró verse, vagy éppen utazási ihletésű műve olyan élményeket közvetít, amelyek turisztikai potenciált is hordoznak." Ezért ez a kampány nem csupán a költészet népszerűsítését szolgálja, hanem rávilágít arra is, hogy az irodalom turisztikai vonzerőként is funkcionálhat. 

Szerinte a hazai turisztikai szakembereknek érdemes lenne nagyobb hangsúlyt fektetniük az irodalom és a desztináció-menedzsment kapcsolatára. Az angolszász országokban már az oktatásban is kiemelt szerepet kap ez a terület. A Plymouth Business Schoolban például speciális kurzusokat kínálnak, ahol a hallgatók megtanulják, hogyan lehet az irodalmat a  turizmussal a gyakorlatban is összekapcsolni.

A Balatonon nem először lehet majd találkozni a "fizess verssel" akcióval.  Március 15-én már volt ilyen akció. A nemzeti ünnep alkalmából megszervezett kampány a turisztikai szakembereket  arra ösztönözte, hogy a költészet világnapján is megismételjék a kezdeményezést. Bergmann Márta, a cukrászda vezetője elmondta, hogy a vendégek bármilyen irodalmi alkotással fizethetnek, legyen az külföldi vagy magyar irodalmi alkotás. 

A szervezők elárulták azt is, hogy április 11-én, a magyar költészet napján ismét verssel fizetési lehetőséget biztosítanak egy déli parti cukrászdában, ezzel is erősítve az irodalom és a turizmus közötti kapcsolatot a Balatonon.


Utazás