Az egészségügy alapvető kihívásaira adhat választ, ha összekapcsolja tapasztalatait két olyan startup, amely az egészségdigitalizáció különböző területein működik. Ahogy teszi azt a vállalati jólléttel, egészségmegőrzéssel foglalkozó Fitpuli és a mesterséges intelligencia alapú digitális egészségügyi asszisztenciában utazó XUND.
„Stagnáló vagy csökkenő méretű szakemberállományra egyre nagyobb nyomás nehezedik az egyre nagyobb számú és egyre idősebb betegek felől” – foglalja össze az egészségügy néhány markáns nehézségét Oláh Dániel, a Fitpuli alapító-igazgatója, aki gyakorló orvosként mindennapokban tapasztalja is mindezt hozzátéve, hogy „olyan megoldásokra van szükség mindkét területen, amelyek anélkül tudják a rendszert tehermentesíteni, hogy további emberi erőforrásokat vonnának be”.
„A statisztikák szerint minden huszadik Google-keresés egészségügyi témában történik és az európai internet felhasználók 94%-a vallja, hogy fordult már az internethez egészségügyi kérdésekben. Az igény tehát valós és jelentős, a minőségi, certifikált alternatívák viszont ritkák” – világítja meg a jelen helyzet egy másik aspektusát Petrovics Tamás, a XUND alapító igazgatója. A két szakember által kiemelt problémákra kínál most alternatívát a két vállalat összefogása.
Ennek lényege a két termék előnyeinek összehangolása: a XUND segítségével a Fitpuli diagnosztikai döntéstámogatást tud biztositani felhasználóinak, a Fitpuli pedig segíthet a XUND klienseinek egy átfogó digitális platform felépítésében, egy már kellően letesztelt, barátságos felületen keresztül.
A Fitpuli az életmódra, egészségmegőrzésre, az emberek egészséggel kapcsolatos, hosszútávú edukációjára fókuszál, a XUND pedig főként akut egészségügyi problémák kapcsán tud megbízható ajánlást tenni a szükséges lépéseket illetően.
A XUND és a Fitpuli összekapcsolódásával e két szemszög egyszerre képes megjelenni, így az egészségtudatosság erősítése mellett a Fitpuli app már abban is segíthet a felhasználóknak, hogy ha konkrét tünetük van, akkor merre induljanak.