A hatékony landing oldalak előnyei
A hatékony landing oldalaknak több előnye is van a konverziós célok támogatásán kívül:
- SEO pozíció javítása
A céloldalak úgy vannak kialakítva, hogy egy adott keresési kifejezésre fókuszáljanak. A Google Ads és más fizetős hirdetések segítségével is népszerűsítik őket. Ezek célja, hogy a céloldal feljebb kerüljön a találati listában és a terméket, szolgáltatást a hasonló témákat kereső embereknek megjelenítse.
- Egy közelgő esemény, egy új termék vagy akció népszerűsítése
Ebben az esetben a landing oldal egyetlen promócióra, termékre vagy értékesítésre összpontosít. Ilyen esetben általában nem a weboldal része, hanem egy önálló domainnév alatt futó oldal. Ez lehetőséget ad arra, hogy elkülönítse és nyomon kövesse egy adott termék, cél vagy kulcsszóhalmaz sikerét.
- A vásárlási / előfizetési folyamat hatékonyabbá tétele
A jól konvertáló landing oldalak jellemzője az, hogy egyszerűek és célravezetőek: a látogató számára teljesen egyértelművé teszik, hogy mit kell tennie, és ezt egyszerűvé teszik azáltal, hogy a felhasználónak nem kell az oldalon belül navigálnia, hanem rögtön el tudja végezni a kívánt aktivitást.
A jól konvertáló landing oldal esetén ahelyett,
A landing oldal tehát egy jól felépített marketingstratégia része, amelynek megtervezését érdemes tapasztalt szakemberekre bízni, mint például a Drive Online Marketing csapatára.
A jól konvertáló landing oldalak elemei
- Ütős címsor
- Meggyőző alfejezetek
- Megfelelő felbontású képek
- Magyarázat
- Valami a fájdalomról, veszteségről
- Valami az örömről, nyereségről
- Megfelelő nyelvhasználat
- Garancia és más bizalomépítő elemek
- Cselekvésre ösztönző elemek
Nagyon fontosak ezek az elemek, de emellett fontos ezek megfelelő elhelyezése is, azaz az oldal felépítése. Törekedni kell az egyszerűségre, átláthatóságra, egyértelműségre. A lehető legkevesebb elemmel kell felépíteni a céloldalt, úgy, hogy a legfontosabb üzenet, cselekvésre ösztönző elem azonnal megjelenjen az oldal betöltődésekor. A nem kulcsfontosságú elemek szerepe, hogy a cél felé tereljék a közönséget. Ma már az is alapkövetelmény, hogy az oldal reszponzív legyen, azaz bármilyen eszközön megfelelően jelenjen meg.
Az oldal céljának, üzenetének azonnal világosnak, egyértelműnek kell lennie, különben a látogatók gyorsan elhagyják az oldalt.
Egy oldalnak egy célja legyen!