Decemberben a BYD (mely Szegeden épít gyárat a jövőben) látványosan teljesített, az előző hónaphoz képest 13 százalékkal növelte eladásait, és a korábbi évhez viszonyítva is jelentős, 45 százalékos emelkedést ért el.
Ez már a nyolcadik egymást követő hónapban jelentős növekedést jelent a cég számára. Az év során összesen 3 024 417 járművet adtak el, melyből 1 574 822 darab elektromos autó és 1 449 595 darab hibrid volt. Ez az előző évhez képest 61,9 százalékos növekedést jelent.
A Tesla azonban továbbra is a piacvezető maradt, 2023-ban összesen 1 808 581 darab villanyautót adtak el. Bár ez kevesebb, mint a BYD összes értékesítése, még mindig jelentős előnyt élvez az elektromos meghajtású piacon. A különbség 234 ezer darab volt az év során. A Tesla ugyan nem érte el a 2 millió autós értékesítési célját, de a negyedik negyedévben sikerült túlteljesítenie az elemzők várakozásait.
A BYD-nek sikerült elérnie a hárommilliós eladási célt, amit nagyra értékeltek a piac szereplői. Ennek örömére a cég jelentős prémiumot osztott szét kereskedői között. Azonban ez a prémium csak azoknak járt, akik a gyártóval előre megállapodott célokat teljesítették.
Mindkét vállalat nagy lépéseket tett az elektromos járművek piacán, és a verseny egyre inkább felizzik közöttük. Míg a Tesla továbbra is a király maradt, a BYD egyre inkább a trónkövetelő pozícióba kerül. A következő években várhatóan további izgalmas fejlemények lesznek a piacvezetők között.