Egy gondosan felépített marketingterv segítségével azonban nem csak a meglévő vevőidet kötelezheted el márkád iránt, hanem bővítheted fogyasztóid sorát. Mit szükséges mindenképpen tartalmaznia marketing tervednek? Hogyan épüljön fel a stratégia? Itt választ kapsz minden kérdésedre!
A tökéletes marketing terv első lépései
A legelső lépések a legkritikusabbak marketingtevékenységed szempontjából, hiszen az alapvető információk nélkül nem lesz eredménye a tartalomgyártásnak, az online marketing tevékenységnek.
1. Piackutatás
A piac ismerete elengedhetetlen vállalkozásod szempontjából. Lehet, hogy egy világmegváltó ötlet pattant ki a fejedből, azonban nem biztos, hogy a piacon is megállja a helyét. Megismerheted a piaci résztvevőket és magának a piacnak a dinamikáját egyaránt, amennyiben elegendő időt szánsz annak megfigyelésére.
2. Célcsoport meghatározása
Már az elején ismerned kell azokat, akiket termékeddel vagy szolgáltatásaiddal meg szeretnél szólítani. Ennek hiányában nem csak a kommunikáció megfelelő platformjáról fogsz lecsúszni, de a kommunikáció stílusa sem biztos, hogy ideális lesz. Szinte mindent tudnod kell róluk: mi a vágyuk, mik a szükségleteik, mely problémáikra vagy képes megoldást nyújtani?
3. Termék vagy szolgáltatás bemutatása
Írd le pontosan és részletekbe menően a termékedet és a szolgáltatásodat! Fogalmazd meg annak előnyös tulajdonságait és azon tényezőit, amelynek köszönhetően meg tudod oldani célcsoportod problémáját. Kezdd egy rövid, tömör és lényegretörő megfogalmazással, majd szakmai szemmel vedd sorba annak összetevőit. Sorold fel összes erősségét és rangsorold az előnyöket fontossági sorrendben.
4. Versenytárselemzés
Nem működhetsz a piacon, amennyiben nem ismered versenytársaidat. A kezdő lépések közé tartozik a hasonló vállalkozások feltérképezése, hiszen általa szemtanúja lehetsz erősségeiknek és hiányosságainak egyaránt, melyeket a későbbiekben felhasználhatsz saját javadra. Milyen platformokon és hogyan kommunikálnak? Mennyire sikeresek az általuk megosztott tartalmak? Milyen a weboldal vagy a webshop felépítése? Mekkora figyelmet fordítanak a minőségre?
5. Marketingstratégia választása
Ehhez elsőkörben meg kell határoznod a használni kívánt platformokat - azaz azokat a felületeket, ahol a célcsoportod aktívan jelen van. A közösségi média felületeinek van nagyobb sikere? Saját weboldal és saját blog tarolhat? Esetleg nagyobb horderejű, szélesebb célcsoportot lefedő megjelenésre van szükség egy TV-s reklám segítségével? Amennyiben a színtér megvan, akkor már ‘csak’ a stratégiát szükséges összeállítani a kommunikáció minden egyes részletére kitérve.
Kövesd a lépéseket, légy precíz és alapos! Amennyiben az elején elegendő energiát ölsz a környezeted feltérképezésébe, annál egyszerűbb lesz terméked vagy szolgáltatásod értékesítése a jövőben.