Hol érdemes hirdetni?
Mivel a Google a legnépszerűbb keresőmotor, így a Google Ads hirdetések a legnépszerűbbek arra a célra, hogy egy vállalkozás a keresési találatok elejére kerülhessen. A Webgrow Digital Agency szakemberei is úgy vélik, hogy óriási lehetőségek rejlenek benne.
Mivel szinte nincs olyan ember, aki ne használná, így jóformán nem is létezik olyan célcsoport, amelynek az elérésére ne lenne alkalmas. Azonban korántsem mindegy, hogy ezt hogyan tesszük.
Mi befolyásolja a hirdetési kampány sikerét?
A hirdetési kampányok célja elsődlegesen a weboldal látogatottságának fokozása, és ezen keresztül a vásárlás vagy ajánlatkérés növelése. Öt olyan tényezőt mutatunk most be, amelyek befolyásolhatják, hogy egy Google hirdetési kampány végén lesz-e vásárlás, illetve a vállalkozás jellegétől függően ajánlatkérés.
A termék
Az első ilyen tényező maga a termék vagy a szolgáltatás, amit el akarunk adni. Először is fontos, hogy tisztában legyünk azon termékkörökkel, amelyeknek hirdetése tilos a Google felületén. Idetartoznak például a tüzijátékok, fegyverek, dohánytermékek vagy a gyógyszerek.
Mivel a Google keresőszavak alapján működik, és az emberek olyan dolgokra tudnak rákeresni, amit ismernek, így egy teljesen újszerű termék vagy szolgáltatás ismertté tételére nem ez lesz a legjobb felület. Így tehát gondoljuk végig, hogy amit szeretnénk eladni, azt ilyen módon meg fogják-e találni a vásárlóink.
Az árak
A második tényezőt az árak és azok láthatósága jelenti. Általában véve igaz, hogy a Google-t használók kíváncsiak az árakra is, így azok láthatósága befolyásolhatja a potenciális vásárlóink döntését. A jelenlegi gazdasági helyzetben azonban az is rendkívül fontos, hogy a megfelelő árazási stratégiát használjuk.
A sikeres marketingkampány összetevői
Ez is kiemelten fontos a kampányunk eredményessége szempontjából. Itt három fő pillérre támaszkodhatunk: a célzásra, a hirdetés minőségére és az analitikára. A célzás azt jelenti, hogy a megfelelő embereket kell tudnunk elérni a hirdetéseinkkel. A hirdetés minősége elsősorban a helyes keresőszavak használatán múlik. Az analitika pedig azért fontos, hogy tisztában legyünk a hirdetésünk által elért eredményekkel.
A landing oldal
A negyedik tényező a landing oldal minősége. Úgy is mondhatnánk, hogy ez lesz a hirdetési kampányunk szíve. Tervezése szempontjából fontos a gyorsaság, a releváns tartalom és a kiváló felhasználói élmény.
A vásárlók vagy ügyfelek gondozása
Ez a hirdetési kampány sikerét befolyásoló utolsó tényező. Fontos ugyanis az értékesítési folyamatot teljesen végigvinni, azaz a vevő távozzon elégedetten. De ugyanígy megemlíthetjük itt a korábbi vásárlók visszacsábítását is.
Ezek alapján jól látható, hogy egy Google Ads kampány sikere sok tényezőtől függ.