A csapat kezdeti évei

A csapatot Enzo Ferrari alapította 1929-ben, aki maga is versenyzett előtte a Fiat autóival. A Scuderia Ferrari létrehozásának ötlete egy vacsora közben merült fel, amikor Enzo Ferrari befektetési tanácsokat kért egy textilgyárostól, illetve egy dúsgazdag amatőr versenyzőtől. Ferrari azonnal összehozott egy 40 fős csapatot, és egészen 1932-ig ő is részt vett a futamokon.

1950-ben azonban eljött az első hivatalos Forma 1 szezon, és a Ferrari az évad 2. felében lépett be a száguldó cirkusz világába. Az istálló két pilótája Luigi Villoresi és Alberto Ascari voltak. A Forma 1 első két évében még az Alfa Romeo dominált, köszönhetően Juan Manuel Fangio és Nino Farina tehetségének. Azonban az Alfa Romeo visszavonult a Forma 1-től, és 1951-től már a Ferrari lett a legsikeresebb csapat. Ha Te is a legendás olasz istállónak szurkolsz, támogasd csapatod a FansBRANDS.hu Scuderia Ferrari termékeivel!

Az 1952-es bajnokságot végül a Ferrari összesen hat futamgyőzelemmel nyerte meg. A világbajnokság 3 legeredményesebb versenyzőjét kivétel nélkül a Ferrari adta. Ascari és Farina, illetve Taruffi tökéletesen uralták a bajnokságot, és szinte esélyt sem hagytak az ellenfeleknek. Csak az utolsó versenyen nem állhatott a dobogó csúcsára Ferrari versenyző, hiszen a szezonzáró futamon végül Fangio ért célba elsőként.

A Ferrari 1960-as évei

A Ferrari az 1950-es évek második felében már visszaesést mutatott, azonban az 1960-as években újra a siker útjára lépett a csapat. 1960-ban azonnal megnyerték a Forma 1 mellett szintén népszerű, 24 órás le mans-i versenyt. Az egész napos verseny megnyerése hatalmas sikert hozott a csapatnak, és a Forma 1-ben is szerettek volna hasonló érdemeket szerezni.

1961-ben a Ferrari már megnyerte a Forma 1 konstruktőri világbajnokságát. Phil Hill és von Trips ugyanis az első és második helyen fejezték be a bajnokságot, így a siker valóban magabiztos volt. Sajnos egy tragédia is történt szinte közvetlenül a világbajnokság vége előtt, hiszen az olaszországi nagydíjon von Trips életét vesztette.

1965-ben, a szezon második felében a Ferrari már 12 hengeres motorokkal száguldott a versenyeken. A technikai újítások ellenére azonban Clark vezetésével mégis a Lotus nyerte meg a világbajnokságot. Az 1960-as években a Ferrari végül nem volt annyira sikeres, mint az azt megelőző évtizedben. Azonban az 1970-es években végül visszatértek a száguldó cirkusz csúcsára, a legendás Niki Lauda segítségével.


Sport Autó