A felhasználói igények előrejelzésével ez a technológia beszélgetésalapú keresési élményt hoz létre, relevánsabbá és vonzóbbá téve a keresési eredményeket. Ez a radikális változás megköveteli, hogy a vállalkozások az új keresőmotor AI-alapú megközelítéséhez igazítsák SEO-stratégiájukat.

A Google az új keresőmotrojával válaszol az olyan feltörekvő, mesterséges intelligencia (AI) alapú versenytársakra, mint a Bing és a Chat GPT. Ezek a változások forradalmasítani fogják a keresővel való interakcióinkat, és mélyreható hatással lesznek a cégek SEO és tartalommarketing stratégiáira.

„Az olyan chatbotok, mint a Google Bard, a Microsoft Bing és az OpenAI ChatGPT egyre nagyobb teret hódítanak, a keresőmotorok a beszélgetésalapú megközelítés felé mozdulnak el. A vállalkozásoknak a tartalmaikat a társalgási keresésre kell optimalizálniuk azáltal, hogy közvetlenül a felhasználók kérdéseire reagálnak, és természetesebb nyelvi stílust alkalmaznak tartalmaikban” - vetítette előre Tóth Mihály, a KERKOM marketing kommunikációs szakembere. 

Csökkenhet a hirdetések jelentősége a keresési találatokban

A szakember szerint a keresőmotorok személyre szabottá válásnak erősödésével a vállalkozásoknak is erőteljesen változtatniuk kell stratégiáikon. 

„A vállalkozásoknak a jobb felhasználói élmény biztosítására kell összpontosítaniuk. Ez magában foglalhatja a weboldalak mobileszközökre való optimalizálását, az oldal betöltési sebességének javítását, valamint a felhasználók egyedi igényeihez és preferenciáihoz igazodó tartalom létrehozását” - tette hozzá Tóth Mihály. 

A Google keresőmotor-fejlesztése után is azt tervezi, hogy a kirdetéseket a keresési találatok között tartja, a felhasználók számára azonban az AI által generált válaszok növekvő relevanciája iatt ezek jelentősége csökkenhet. 

„A vállalkozásoknak alternatív lehetőségeket kell keresniük a felhasználók bevonására, például szponzorált tartalmakat, natív hirdetéseket vagy influencer marketinget kell alkalmaznia” - véli a kommunikációs szakember.

AI-alapú marketingstratégia

Tóth Mihály szerint mivel a Google olyan AI-alapú eszközöket fejleszt, mint a GIFI, a Tivoli Tutor és a Searchalong, a vállalkozásoknak is érdemes megfontolniuk, hogy az AI-alapú technológiákat beépítsék marketingstratégiáikba. Ezek az eszközök ugyanis segíthetnek a célzottabb tartalmak létrehozásában, személyre szabott tanulási élményt nyújthatnak, és fokozhatják a felhasználók elkötelezettségét. 

„Mivel a keresőmotorok és a mesterséges intelligencia technológiák egyre fejlődnek, a vállalkozások számára létfontosságú, hogy tájékozottak maradjanak a legújabb fejleményekkel kapcsolatban. Az iparági hírek rendszeres nyomon követése és a stratégiák ennek megfelelő kiigazítása segít a vállalkozásoknak abban, hogy versenyképesek maradjanak a folyamatosan változó digitális környezetben” - fejtette ki a szakember.


AI Mesterséges intelligencia