Egy példán keresztül egyszerű a szemléltetés
A Widi Automotive a veterán autó restaurálás folyamatában is tud segíteni, illetve konkrét tanácsokat adni, hogy az adott modellel mégis mit lehet kezdeni, mi lehet a legjobb választás.
Azért is érdemes szakértőhöz fordulni, mert már több régebbi jármű felújításának túl vannak. Pontosan tudják, hogy egy adott példány esetében milyen lehetőségek állnak rendelkezésre egy alapos átvizsgálást követően. Ott van például az Iso Rivolta GT300 Coupé, ami egy igazi elegáns, az olasz esztétikát megtestesítő veterán autó.
Amerikai motortechnológia található benne, így egy valódi különlegességgel lehet dolgunk. 5,4 literes amerikai V8-as motor hajtja, ami 300 lóerőt képes produkálni. 4 sebességes Borg Warner kézi váltó van benne, amivel kiváló gyorsulás érhető el, a végsebessége pedig 225 km/órát is eléri. A restaurálás szempontjából is lehet érdekességekkel találkozni.
A futóműrendszer egyik kiemelkedő tulajdonsága az volt, hogy elől kettős keresztlengőkaros futómű, hátul De Dion tengely található. Mindkettő tekercsrugókkal rendelkezik, ezzel is biztosítja a kényelmet. A monocoque karosszériával épített autó egyszerre könnyű és merev, aerodinamikai kialakítása pedig csökkenti a légellenállást.
Belül igazi luxus élmény tárul elénk. Az Iso Rivoltában kiváló minőségű bőrülések vannak, illetve krómmmal és fával díszített műszerfal. Minden alapvető műszer megtalálható benne, a technikai kifinomultság és az elegáns stílus kombinációját testesíti meg minden egyes centimétere.
Továbbra is népszerűek a veterán autók
Sőt, a rajongás évről évre nagyobb méreteket ölt. Az Iso Rivolta GT300 Coupé továbbra is az egyik legnépszerűbb klasszikus autó, műszaki kiválóságáért és esztétikai vonzerejéért sokan rajonganak.
Az autóipar figyelemre méltó darabja, amire sok gyűtjő vadászik. A restaurálás egy ilyen népszerű modell esetében sem egyszerű feladat, sőt, talán még jobban oda kell figyelni a szakembereknek.
A legkisebb alkatrész is számít
A felújítás során teljesen szét kell szerelni a járművet. Elég, ha csak a futómű és a motor van a helyén, de a folyamat során ők sem ússzák meg a szétszedést. A karosszériát alapos tisztításnak kell alávetni, hogy a régi festéket és a rozsdát teljes mértékben eltávolítsák.
Utána mehet el fémfelújításra. Ha mindent szétszereltek az utolsó csavarig, akkor kell minden egyes elemet megvizsgálni. Amit szükséges, azt cserélik, ami pedig menthető, egy alapos kezelésen fog átesni.