Kezdj a legkönnyebbel, a napi betevővel!

A Lidl akciós újság a legjobb alap, amire csak támaszkodhat a számolgatás. Hiszen melyik az a terület, ahol a legtöbbet lehet spórolni? Bizony, a bevásárlás. Főleg akkor, ha a mindennapi élelmiszerek beszerzése a cél. A legfrissebb statisztikák alapján havonta több ezer forint takarítható meg háztartásonként pusztán a tudatos beruházás segítségével. Meg persze egy kis kalkulációval, de ez a kettő úgyis együtt jár. Hogy mit jelent mindez a gyakorlatban?

Egyáltalán nem akkora kunszt, mint amekkorának tűnik. Egyrészt az újságot lapozgatva könnyedén össze lehet írni azokat a termékeket, amik erősen kosárba kívánkoznak. Másrészt a listát, mintegy iránytűt, célszerű a boltban használni, ezáltal szó szerint elkerülhetőek az eltévedések. Harmadrészt a tervezés mindig megtérülő stratégia. Ha ez a három lépés, vagy pont összeadódik, máris megvan, hogy miként épülhet fel a mindennapokban, szokássá, gyakorlattá válva a tudatosság, ezzel együtt pedig folyamatosan hízhat a képzeletbeli, vagy az igazi malacpersely.

Sok kicsi sokra megy?

A régi, bölcs, kicsit közhelyes, olykor elcsépelt mondás mégis igaz: ha az akciós termékek árát összehasonlítjuk az eredeti bekerülési költségükkel, akkor a különbözet jelentős, pláne, ha mindezt felszorozzuk. Ha a heti bevásárlást vesszük alapul, akkor ott tartunk, amiről a statisztikák is hűen tanúskodnak: több ezer forintnál. S ez bizony olyan nagyság, ami mellett nem érdemes elmenni szó, meg persze cselekedet nélkül, ráadásul ennek a bebizonyítására még kalkulátorra sincsen szükség.

És ha már a számokról beszélünk, akkor azért az akciós újságok kapcsán arról is fontos megemlékezni, hogy egy bizonyos idősávra vonatkoznak, azaz mindig ildomos alaposan szemügyre venni, hogy aktuálisak-e még az ajánlatok, és ha igen, akkor minél előbb lecsapni rájuk.