A keresőoptimalizálás offsite és onsite része
A keresőoptimalizálás alapvetően onsite, azaz az adott honlapon belül, és offsite, vagyis azon kívül folyik. Az offsite keresőoptimalizálás egyik, ha nem a legfőbb eszköze a linképítés.
Miért van szükség linképítésre?
Tevékenységi körtől, profiltól függetlenül a cégvezetőket egy közös cél hajtja előre: a látogatók, potenciális vevők bevonzása az adott termék vagy szolgáltatás értékesítésének vágyából. Nos, a digitális szférában ezt a linképítéssel támogathatjuk meg a legcélszerűbben. A Google keresőmotorjai egy-egy pirospontnak értékelik a weboldalunkra mutató linkeket. Minél több pirospontot gyűjtünk össze, annál értékesebbnek bizonyul a honlapunk, ergo előnyösebb helyezést érhetünk el a nagy virtuális harctéren: a Google találati listáján.
Célkeresztben a minőség
Ahhoz, hogy a linképítés valóban beváltsa a hozzá fűzött reményeket, elengedhetetlenül fontos a szakszerű kivitelezés. Egyáltalán nem mindegy például, hogy milyen külső weboldalakon „landolnak” a linkek, illetve maga a linkek milyensége, a linkszöveg minősége is nagyban hozzájárul a projekt sikerességéhez. A linkek kihelyezésének üteme, illetve az adott weboldal egyéb tartalma is fontos tényezők.
Mi derül ki ebből?
A linképítés komoly, komplex feladat, s mint olyan, profi „kézért” kiált a kivitelezése. A Google algoritmus folyamatosan változó szabályainak labirintusában csak az tud magabiztosan eligazodni, aki szakmai tudással és rengeteg tapasztalattal rendelkezik a témában. Amennyiben cégvezetőként komoly céljaink vannak a linképítéssel, kizárólag elismerten jó renoméval rendelkező linképítő csapatot bízzunk meg a munkával.