Az úgynevezett „bejglituristák” jellemzően egynapos látogatók voltak, akik az átlagosnál többet költöttek a helyi cukrászdákban. Volt, aki 10.000 forint körül vásárolt, de nem volt ritka az 50.000 forint feletti vásárlás sem, derül ki a Balatoni Turizmus Szövetség közleményéből, amelyet a helyi cukrászdák adataira alapoztak.

„A bejglituristák ugyan nem jelennek meg azéves szállásfoglalási statisztikákban, de fogyasztásukkal jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy a balatoni cukrászdák egész évben nyitva tarthassanak” – mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke. 

Mint mondta: Idén a szezon a szokottnál korábban indult, több helyen már novemberben leadták a karácsonyi rendeléseket, miközben az online vásárlások száma is nőtt. A klasszikus mákos és diós bejgli mellett idén népszerűek voltak a különleges, kézműves ízek, mint a gesztenyés, fügés, levendulás vagy zserbós változatok.

A Balatoni Turizmus Szövetség szerint a bejgliturizmus jól illeszkedik a négyévszakos Balaton koncepciójába, és hosszú távon is erősítheti a térség téli turizmusát. Legközelebb húsvétkor  lehet majd számítani akkora rohamra, mint karácsonykor. Május végén is nagyobb lesz majd az érdeklődés az egy napra érkező turisták körében, amikor ismét megrendezik a Balaton Fagyija választást.

Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy ez a rendezvény ugyancsak megmozgatja az egy napra érkező  turistákat, egyes cukrászdák ebben az időszakban, a nagy médiaérdeklődéssel megtámogatott rendezvény után,  10-15 százalékos forgalomnövekedésről számolnak be évről-évre. Tavaly 18 balatoni cukrászda, 31 fagylalttal nevezett a gasztronómiai rendezvényre, a következő évben ennél is nagyobb érdeklődre számít a a turisztikai szervezet.