Az upsell nagyon jól megfigyelhető, ha McDonald's-ban jársz. Próbálj csak meg egyszer egyetlen szendvicset kérni! Az eladó azonnal azt fogja kérdezni, hogy menüben adhatja-e? Te pedig igent fogsz mondani a sült krumplira és a kólára. Hiszen egy gyors fejszámolást követően rájössz, hogy ugyan többet fizetsz, mint elsőre tervezted, de nem annyit, mintha a krumplit és a kólát is külön-külön vásároltad volna meg, ráadásul így biztosan elmúik az éhséged. Tádám! Íme, az upsell.

Miért működik az upsell?

Azért, mert a vásárlók nem ellenségeik a pénzüknek. Mindenki szeret jól járni. Elég, ha magadból indulsz ki. (Ez a legjobb amúgy, mert ha magadat ismered, ismered a vásárlóidat is.) Te is szeretsz plusz szolgáltatáshoz, termékhez jutni kedvező áron. Más is szereti az ilyen lehetőséget. Hiszen jobb egyszerre, egy szállítási költséggel hozzájutni több dologhoz, mint egyenként, drágábban, több plusz költséggel. 

Ha például mobiltelefonokkal foglalkozol, akkor a vásárlás mellé felajánlhatsz egy tokot, garancia-hosszabbítást. Tanfolyamszervezés esetén jó lehet kiegészítő képzés felajánlása, ami az alapképzésre épül. Bérlet esetén kedvező hosszabbítási ajánlattal élhetsz. Utazással kapcsolatban egy biztosítás is nyerő lehet. És így tovább. Az emberek szívesen fizetnek kicsit többet egy jó csomagajánlatért. Hiszen vagy időt vagy pénzt takarítanak meg ezáltal és spórolni mindenki szeret!

Egyes statisztikák szerint az upsell helyes alkalmazásával akár 25%-os bevételnövekedés is elérhető. Igen kecsegtető és neked minimális pluszköltségedbe kerül. Egy elkötelezett, éppen vásárló ügyfelet könnyebb megfogni és újabb kattintásra ösztönözni, mint egy új vásárlót.

Az upsell helye

Az upsellnek helye van a marketingstratégiádban. Tekints rá úgy, mint bevételnövelő elemre. A weboldalba integrált pluginek automatikusan működnek, így nem manuálisan kell az ajánlatokat adnod, amivel te magad is időt takarítasz meg. A különböző felületek (pl. Shoprenter) más-más lehetőségeket kínálnak. Ki többet, ki kevesebbet. Ha még webáruház készítés előtt állsz, ezt is mérlegeld a választásnál.

A siker azért attól is függ, hogy mennyire sikerül kiépítened a vásárlói bizalmat. Régi webshoposként ez valószínűleg jól megy, újként azonban oda kell figyelned néhány dologra. Az árképzés is befolyásoló tényező. Ütős ajánlat esetén előfordul, hogy nagyságrendekkel képesek többet fizetni az emberek. 

Jól gondold át, mit kínálsz! A döntésed a pénztárcádat, a rólad kialakult képet és a vásárlói bizalmat is befolyásolja.


Pénzügy Munka