A teljes innovációs utat végig kísérő programmal a már játékfejlesztési tapasztalattal, vagy új játékötlettel rendelkező hazai startupok, játékfejlesztő vállalkozások, oktatási intézmények nyerhetnek támogatást globális platformokon – Steam-en, Apple Store-on, Google Play-en – publikált játék létrehozására és piaci bevezetésére. Az 5-15 millió forint értékű forrásra 2026. január 31-éig jelentkezhetnek a hazai játékkészítők.

Creative Hungary (CH) néven folytatja működését december 1-jétől a Magyar Divat & Design Ügynökség, lekövetve ezzel a szervezet 2025. év elejétől kibővült feladatait, amelyek a divat- és textilipar, a bútorgyártás és formatervezés mellett az offline és online játéktervezésre, valamint a szépség- és szépségápolási iparra is kiterjednek. A Creative Hungary így a teljes hazai kreatívipar stratégiai fejlesztését támogató szervezetként folytatja szakmai koordinációs feladatait, erősítve a hazai termékek elérhetőségét és exportképességét.

A most induló, digitális játékipart célzó Game LAB alapját az Ügynökség által korábban indított, a szektorok aktuális helyzetét feltérképező, átfogó kutatása, valamint az iparági szereplőkkel folytatott egyeztetés előzte meg. A vállalkozói visszajelzésekből kirajzolódott, hogy a hazai kreatívipar a teljes fejlesztési folyamatokat átfogó, a piaci bevezetést elősegítő inkubációs programokra tart igényt.

A Game LAB egyike a CH első, kifejezetten a hazai digitális játékipart célzó pályázatainak. A program célja olyan új, kereskedelmi kiadásra kész, a világ vezető gaming platformjain megjelenő online játék early access, vagy demó verziójának fejlesztési támogatása, amellyel a pályázó piacra is lép.

Ennek megfelelően a Game LAB a játékfejlesztés teljes innovációs útvonalát lefedi, és a koncepcióalkotástól a béta teszteléseken át egészen a publikálásig és a piaci bevezetés előkészítéséig végig kíséri a játékkészítés folyamatát. Mindezek mellett a nyertes vállalkozások számára a CH globális versenypiaci tapasztalattal rendelkező szakemberek bevonásával branding, kommunikációs, valamint komplex üzleti stratégiai és a piacra lépést támogató szakmai mentorálást is biztosít.

„Magyarország Versenyképességi Stratégiája 2024–2030 kiemelten kezeli a kreatívipart, amelyen belül a játékágazat, az egyik dinamikusan fejlődő terület. Egyaránt kiemelt szerepet játszik a digitális gazdaságban és a kulturális értékteremtésben, hiszen a szoftver- és videójáték-fejlesztés a technológiai innovációt és a kulturális tartalomgyártást is magában hordozza.

Támogatási stratégiánk a hazai stabilitás megerősítésére, a versenyképesség növelésére és az iparági vállalkozások exportösztönzésére irányul” – hangsúlyozta Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, a Creative Hungary vezérigazgatója.

Hozzátette: „Bár hazánk jelentős digitális játékipari gyártói bázissal rendelkezik, mégis számos, itthon fejlesztett játék végül nem magyar termékként kerül piacra. A célunk olyan online játékok megvalósulásának a támogatása, amelyek a fejlesztés minden fázisában hazai értéket teremtenek.

Az így létrejött játékok pedig nem csak a magyar játékipari szereplők hazai és nemzetközi láthatóságát, terjeszkedésüket segítik, de hozzájárulnak a teljes magyar kreatívipar teljesítményének növekedéséhez is.”

A programra hazai szoftver- és videójáték-fejlesztéssel foglalkozó, exportképes játékipari termékkel rendelkező, illetve szolgáltatást biztosító vállalkozások jelentkezhetnek. Egyebek mellett VR/AR, mobil- és videójáték fejlesztő stúdiók, kiadók, független játékkészítők, grafikai és animációs cégek, játék engine fejlesztők, tartalomgyártó, streaming és cloud gaming szolgáltatók, vagy akár gaming hardver gyártó vállalkozások jelentkezését is várják.

A pályázat keretében a fejlesztők a rendelkezésre álló forrást szabadon használhatják fel a játszható prototípus és a végleges demó elkészítéséhez szükséges tevékenységekre, így például pályatervezéshez, karaktermodellezéshez, kódoláshoz és teszteléshez, valamint annak dokumentálásához is. A támogatási összeg egy része emellett a piaci bevezetés előkészítésére is fordítható: többek között szakmai kiállításokon, vásárokon, innovációs börzéken való megjelenésre, marketing tevékenységre, beszerzésére, valamint játéktechnológiai megoldások fejlesztésére.

A kiadásra kész játék lefejlesztésére 2026. év végéig van lehetőségük a résztvevőknek, míg a piacra lépésre 3 év áll rendelkezésükre.