A Global Banking & Finance Review az Egyesült Királyság egyik vezető pénzügyi szaklapja. A magazin kiadója a Global Banking & Finance Review Awards-ot 2011-ben alapította, hogy ezzel ismerje el a világ pénzügyi iparának kiemelkedő teljesítményt nyújtó intézményeit. A kiadó azokat a vállalatokat díjazza, amelyek innovációt visznek a globális pénzügyi világba és kiemelkedő változásokat indítanak el.

Wanda Rich, a Global Banking & Finance Review főszerkesztője a 2025-ös Global Banking & Finance Awards® díjátadón adott indoklásában kiemelte, hogy „az immár egymás után harmadik éve elnyert „Magyarország legjobb digitális bankja” cím a K&H Bank digitális innováció és az ügyfélközpontú banki megoldások iránti töretlen elkötelezettségét bizonyítja.

Azáltal, hogy folyamatosan fejleszti digitális kínálatát, a NFC-kompatibilis ATM-ektől a zökkenőmentes mobil banki tapasztalatokon át az ország első és ezidáig egyetlen AI-alapú digitális pénzügyi asszisztenséig, a K&H magasra tette a mércét a magyar bankszektorban. A digitális térben való alkalmazkodási, fejlődési és vezető szerepvállalási képessége alátámasztja elkötelezettségüket a biztonságos, kényelmes és előremutató pénzügyi szolgáltatások nyújtása iránt.”

Az ügyfelek szeretik

A K&H-nak több mint 700 ezer digitálisan aktív ügyfele van, akik havi 2,5 millió tranzakciót végeznek, a leggyakrabban természetesen utalásra használják a mobilalkalmazást: havonta átlagosan több mint 2 millió pénzügyi transzfert hajtanak végre az appban.

A második legtöbbet használt művelet a kártyalimitmódosítás, amelyből jóval több mint havi 200 ezret végeznek el a felhasználók. A mobilbankból indított közvetlen banki hívások száma - mely teljesen biztonságos és nem igényel külön azonosítást - közel havi 25 ezer. A legnépszerűbb funkciók közé tartoznak a csekkes utalások és a mobilkártya-feltöltések is.

A K&H mobilapplikációjában folyamatosan gyarapodnak a funkciók, de nem csak bankügyeket, hanem biztosítással kapcsolatos szerződéskötést, ügyintézést is el lehet végezni, emellett az olyan adminisztratív funkciók is nagyon népszerűek, mint például a jegyvásárlás, partnerfelvétel, parkolásindítás.

A neves szaklap értékelését támasztja alá, hogy appstore-okban a K&H mobilbankját a magyar pénzintézetek hasonló applikációihoz képest az egyik legjobbnak minősítik a felhasználók. A digitálisan bankoló ügyfelek 65 százaléka már kipróbálta Kate, a mesterséges intelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztens segítségét, sőt az ügyfelek több mint tizede már havi szinten igénybe is veszi szolgáltatásait, aki februártól már a bankkártya számát, lejárati idejét és CVC-kódját is meg tudja mondani.

Kate 1 millió beszélgetést és havonta 6 ezer átutalást bonyolít le, segít a PIN kód megmutatásában, a számlaszám kikeresésében, bankkártya aktiválásban és digitalizálásban. Közreműködik biztosítások kötésében, hitelek kezelésében, megtakarítások és befektetések indításában is, az ügyek közel kétharmadát önállóan intézi, összesen több mint háromszáz funkcióval rendelkezik. Sikerét az intelligens, beszédfelismerésen alapuló megoldásoknak köszönheti.

A bankoláson túl

„A K&H digitális fejlesztései mind azt a célt szolgálják, hogy ügyfeleink a lehető legkényelmesebben, leggyorsabban, legegyszerűbben tudják pénzügyeiket intézni” – nyilatkozta a díj kapcsán Peter Roebben, a K&H vezérigazgatója.

Hozzátette: „A K&H számára kiemelten fontos, hogy ügyfelei gyorsan és bárhonnan, bármikor elérhessék banki szolgáltatásainkat. Emellett folyamatosan keressük azokat a pénzügyeken túli lehetőségeket is, ahol természetes partnerként segíthetjük őket mindennapi ügyeik intézésében.– tette hozzá a vezérigazgató, aki elmondta: a K&H az IT-területen több száz szakembert foglalkoztat, de az eredmények nem csupán az ő munkájukat dicsérik. „Közel négyezer kollégánk minden nap azon dolgozik, hogy folyamatainkat minél inkább egyszerűsítsék, digitalizálják és automatizálják.”.


Pénzügy