Az építőipari ragasztókat, segédanyagokat és hőszigetelő rendszereket forgalmazó vállalat innovációja az a felismerés, hogy a közösségek életében az emberek aktív bevonása a tudás és a készségek fejlődéséhez vezet, függetlenül attól, hogy a közösségi bevonódás az építő szakemberek képzését, a kóklerek elleni küzdelmet vagy a lakosság felújítási tudatosságának javítását jelenti.
„Az alapfelfogás a piacon az, hogy egy cég akkor jó, ha jó termékei és jó szolgáltatásai vannak. Az én szememben és a Mapei szemében ez a minimum, de az igazán jó cégeknél e felett kezdődnek a vállalások. Egy jó cégnek felelőssége, hogy segítse, jobbá és gazdagabbá tegye a közösség életét” – mondta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.
Jól illusztrálja a vállalat elkötelezettségét, hogy a Mapei TV a 200. adásához érkezett. Ezen túlmenően további tizenkét programmal segítik a szakembereket és a lakosságot, aktívan hozzájárulva az építőipar fejlődéséhez: támogatják a szakemberek képzését, küzdenek a kóklerek ellen, növelik a felújítási tudatosságot a lakosság körében, létrehozták a Magyar Építőipari Szakemberek Közösségét, Az Év Szakembere Díjat, szakmai felelősségbiztosítást dolgoztattak ki, és még sok egyéb programmal járulnak hozzá a szakma és a közösségek fejlődéséhez.
Szeretnénk tovább bővíteni közösségi programjainkat a jövőben – árulta el Markovich Béla. Hiszünk abban, hogy az építőiparban elért sikerek és a közösségek segítése, támogatása kéz a kézben járnak, és hogy az ilyen kezdeményezések révén valódi, hosszú távú értéket teremthetnek a társadalom számára.
A Mapei Kft. közösségi szerepvállalásának egyik kiemelkedő példája a Mapei Akadémia, ahol az érdeklődő szakemberek és diákok díjmentesen ismerhetik meg a legújabb építési anyagok alkalmazását, valamint gyakorlati ismereteket szerezhetnek. A képzés online és offline formában bárki számára elérhető.