A technológia szerepe pedig az ünnepi időszakban vélhetően még nagyobb lesz.
Az Árukereső.hu válaszadóinak 49%-a néha vagy gyakran már használ mesterséges intelligenciát, például akkor, ha segítségre van szüksége a termékválasztáshoz, vagy össze szeretne hasonlítani bizonyos termékeket. Ez kifejezetten igaz a 18 év alatti válaszadókra, akik 95%-a él a technológiával. A korral egyébként fokozatosan csökken az arány: a 18 és 24 év közöttiek kb. 80%-a, a 25 és 54 év közöttiek kb. 60-70%-a, míg az 55 év felettiek kb. 50%-a él az AI lehetőségével.
A mesterséges intelligenciától segítséget kérők közül a legtöbben a termékek összehasonlítását bízzák az eszközre: a megkérdezettek 44%-a ezt adta meg válaszként. 42% erre támaszkodik, hogy segítsen megtalálni azt, amire érdemes figyelni, mint például a fontosabb paramétereket; míg 28% az ár-összehasonlításban és a spórolásban vár támogatást. Sokan termékajánlásban (26%), az üzletek felkutatásában (23%) és a termékértékelések összegzésében (21%) fordulnak a technológiához. A legritkábban jelölt válasz (14%-kal) az inspirálódás volt, ami arra enged következtetni, hogy nem az ötletszerzés az AI-használat fő oka, hanem az utána következő lépésekhez használják az emberek.

„A ChatGPT-hez hasonló, úgynevezett nagy nyelvi modelleket alkalmazó mesterséges intelligenciák nagy mennyiségű szövegek elemzésével képesek válaszokat adni a felhasználók kérdéseire, mindezt a természetes, beszélt nyelvet imitálva.” – fogalmazott Szták András, az Árukereső ügyvezető igazgatója.
„Az AI azonban gyakran tévedhet vagy félrevezethet, ami jelentősen megtévesztheti a felhasználókat. Ezért is fontos, hogy aki használja a technológiát, mindenféleképp bizonyosodjon meg más forrásokból is a közölt információkról, főleg most, az ünnepek idején.
Az Árukereső.hu részletes adatlapjai például igen hasznosak lehetnek, akár felhasználói véleményeket, akár alapos termékleírást, akár árdiagramot keres valaki – nem beszélve az árak összehasonlításáról.”

















