Ha viszont szóba kerül a keresőoptimalizálás, akkor muszáj megemlítenünk azt is, hogy a Google rendszeresen frissítgeti algoritmusait, ezekhez a változásokhoz pedig az online marketingeseknek is alkalmazkodniuk kell, ha nem szeretnének lemaradni a kereső felhasználók (és lehetséges ügyfelek) figyelméért zajló versenyben.
Szóval milyen SEO tanácsokat érdemes megfogadni 2022-ben? Az alábbiakban ezekről lesz szó!
 
Koncentráljon a minőségi tartalmakra
 
Habár a Google algoritmusai folyamatosan frissülnek, a SEO rég lefektetett alapkövei még mindig ugyanazok. Ilyen például a tartalmak minősége, ami az egyik legfontosabb rangsorolási szempont a keresőóriás számára. A Google arra törekszik, hogy a legértékesebb találatokat válogathassa össze kereső felhasználóinak, ezért olyan fontos odafigyelni a tartalmak minőségére.
 
De mit takar a „minőség” ebben a kontextusban? Mit tart értékes tartalomnak a Google? Lássuk:
 
Eredeti elemzéseket és jelentéseket
Mély, alapos tartalmakat
Gyorsan betöltődő, vizuálisan stabil tartalmakat
Releváns külső és belső hivatkozásokkal rendelkező tartalmakat
A felhasználó kereséséhez kapcsolódó, a keresőszándéknak megfelelő tartalmakat
 
A Google egyre ügyesebben képes azonosítani a minőségre utaló jeleket, ezért egy igazán jó tartalommal még a népszerűbb, tekintélyesebb versenytársakat is le lehet előzni a találatok között.
 
Ügyeljen az oldalélményre
 
Egy weboldal minőségét nem csak tartalmi tényezők határozzák meg, hanem az is, hogy milyen böngészési élményt kínál a látogatóknak. A Google oldalélmény-frissítése óta ez még fontosabbá vált a keresőoptimalizálásban.
 
A Google az alábbi főbb szempontokat veszi figyelembe az oldalélmény megállapításához:
 
Alapvető webes-vitals mutatók: Ezek a mutatók segítenek lemérni az oldal betöltésének sebességét, illetve a betöltés közbeni stabilitást.
Mobilos használatóság: Egy weboldal minden funkciójának gyorsan és akadálymentesen kell működnie mobileszközökön is.
Biztonság: A HTTPS protokoll már évek óta szempont a Google számára, hiszen biztonságosabb böngészést kínál a felhasználóknak.
 
Ezek közül talán az alapvető webes-vitals mutatók a legösszetettebbek, azonban a Google Search Console felületén, vagy a PageSpeed Insights eszközzel átláthatóan lehet ellenőrizni őket.
 
Használjon long-tail kulcsszavakat
 
Amennyiben egy olyan piacon próbál érvényesülni a SEO-val, amire heves verseny jellemző, akkor nagyon meg kell válogatnia, hogy milyen kulcsszavakat is céloz meg stratégiája részeként.
 
Az úgynevezett long-tail kulcsszavak általában három vagy több szóból állnak, és habár ritkábban keresnek rájuk az emberek, lényegesen alacsonyabb verseny is övezi őket. Éppen ezért könnyebb jól rangsorolni rájuk, és általában a felhasználók keresőszándéka is sokkal határozottabb és konkrétabb.
 
A long-tail kulcsszavakat tovább tart felkutatni, de megéri időt fordítani rájuk, mert hosszútávon remek eredményeket hozhatnak.
 
Kísérletezzen a mesterséges intelligenciával
 
A mesterséges intelligenciát használó technológiák a marketing számos problémájára kínálhatnak megoldást. Ilyen például az automatizálás, a személyre szabás és a nagyobb méretű adathalmazok kielemzése.
Ezek manapság már nem csak a Google és más cégóriások számára elérhető technológiák – egyre több SEO eszközben is megjelennek. Minél előbb kezdi el egy cég alkalmazni ezeket a megoldásokat, annál hamarabb szerezhet előnyt versenytársaival szemben.
 
Elemezze SEO teljesítményét
 
Nehéz úgy előrébb haladni a SEO-ban, ha nem tudjuk, hogy jelenleg hol állunk. A Google Search Console segítségével ellenőrizheti, hogy mely kulcsszók vonzzák a legnagyobb forgalmat webhelyére, illetve, hogy hol rejtőznek a legjobb forgalomlehetőségek.
 
Az eszközzel azonosítani lehet azokat az oldalakat, amelyek gyakran megjelennek a keresőtalálatokra, de alig szereznek forgalmat a webhelynek. Ez általában azt jelenti, hogy a találatok között feltűnik ugyan a tartalom, de nem elég magas pozícióban, hogy az emberek észrevegyék és rákattintsanak.