A klasszikus IKEA áruház átalakítása megerősíti Soroksár kulcsfontosságú szerepét az online rendelések teljesítésében, és még gyorsabbá teszi a házhoz szállításokat nemcsak a budapestiek, hanem Magyarország minden egyes vásárlója számára.
A legmodernebb automatizálással, robotikával és digitális eszközökkel felszerelt áruház közel 50 millió eurós beruházása megduplázza annak online eladási kapacitását, valamint javítja a személyes vásárlási élményt és az e-kereskedelmi fulfilmentet, miközben biztosítja, hogy a teljes termékválaszték elérhető maradjon a vásárlók számára az áruházban.
„Az IKEA-nál folyamatosan keressük a módját annak, hogyan juttathatjuk el a megfizethető lakberendezési választékunkat minél több emberhez, mind fizikailag, mind digitálisan, a legkényelmesebb módon” – tette hozzá Tolga Öncü, az IKEA Retail (Ingka Csoport) Ingka Retail Managere (COO).
„A soroksári áruház ennek a törekvésnek a megtestesítője, ahol a megszokott működési alapelveinket is újragondoltuk, hogy jobban megfeleljünk a vásárlói elvárásoknak és optimalizáljuk jelenlétünket. Ez a modell akár számos más áruház számára is mintaként szolgálhat a jövőben.”
A vásárlás új korszaka
Az IKEA kutatása rávilágít arra, hogyan változnak a vásárlói elvárások, amelyek átalakítják a lakberendezési termékek vásárlásának módját. A soroksári áruház a hagyományos kiskereskedelmi tapasztalatok és a modern technológia ötvözésével inspiráló és zökkenőmentes vásárlási élményt nyújt.
„A soroksári áruház teljesen más, mint bármely más IKEA áruház a világon. A vásárlási út rövidebb, interaktívabb és automatizáltabb, miközben továbbra is teljes körű IKEA élményt kínál a teljes termékkínálattal, munkatársaink szakértelmével és természetesen az ízletes IKEA ételekkel” – mondta David McCabe, az IKEA Csehország Magyarország és Szlovákia vezérigazgatója és fenntarthatósági vezetője.
Az áruház hibrid modellje a digitális és a fizikai vásárlás ötvözésével új módokat kínál az IKEA választékának megismerésére. Az olyan funkciók, mint a szőnyegre vetítő projektor, életre keltik a termékeket, míg a digitális kioszkok és az IKEA alkalmazás megkönnyítik a nézelődést, az áruházban való eligazodást és a vásárlás utáni elköteleződést.
A jövőt szem előtt tartva épült
Az IKEA Soroksár jelenleg Európa legnagyobb fulfilment áruháza. A teherautós és csomagos kiszállítási kapacitásának, valamint a kezelt áruk köbméterben mért mennyiségének köszönhetően jó eséllyel 2026-ra a világ legnagyobb fulfilement áruházává válhat.
A soroksári IKEA megújulása tükrözi a vállalat elkötelezettségét az innováció és a hosszú távú növekedés iránt Magyarországon. Az automatizáció növeli a hatékonyságot és közel megduplázza az online rendelések feldolgozási kapacitását, amelynek köszönhetően az éves kiszállítások száma 540 000-ről 950 000-re növekszik.
Emellett hozzájárul a rövidebb szállítási útvonalak kialakításához és fenntarthatóbb működéshez. Az átalakulás részeként átfogó képzési programok is elindultak, amelyek célja a munkavállalók készségeinek fejlesztése és felkészítése a folyamatosan változó kiskereskedelmi környezetre.
„Magyarország kulcsfontosságú piac számunkra, és ez a beruházás biztosítja a jövőnket. Az új kiskereskedelmi megoldások folyamatos tesztelésével és finomításával hatékonyabb, vásárlóbarátabb és emberközpontúbb IKEA-t alakítunk ki. Nagyon örülök, hogy a felújítás teljes ideje alatt sikerült nyitva tartanunk, így vásárlóink minden nap zavartalanul felfedezhették kínálatunkat és velünk tervezhették otthonukat” – tette hozzá David McCabe.
Az IKEA ezzel az úttörő fulfilment áruházzal újragondolja a modern kiskereskedelmet, zökkenőmentes, hatékony és igazodik a mai emberek vásárlási szokásaihoz.