A keresőoptimalizálás fő területei
Ebben a cikkben a keresőoptimalizálásról részletesen foglaljuk össze a legfontosabb tudnivalókat, ugyanis, ha kellőképpen értünk hozzá egyáltalán nem lehetetlen kivitelezni. Stratégián alapuló, előre meghatározott lépéseknek az összessége a SEO-zás. 3 fő területét határozzuk meg: tartalmi ( On-page) SEO, linképítés (Off-page) SEO és technikai SEO.
1. Technikai SEO
A SEO tevékenységek külön szakterülete, amely a tartalmi és az Off-page SEO is épül, így a keresőoptimalizálásnál ez az első lépés. A technikai SEO-nak köszönhetően az algoritmus fel tudja ismerni és térképezni az adott oldalt. Ezért kiépítése rendkívül fontos.
A technikai SEO arra koncentrál, hogy:
- a Google megtalálja a weboldalt
- az oldal gyorsan betöltődjön
- felhasználói élményt fokozza
- legyen mobilbarát
2. Tartalmi (On-page) SEO
A weboldal tartalmára és az optimalizáltság szintjére fókuszál. A minőségi tartalmak létrehozása egy-egy kulcsszóra fókuszálva a keresőoptimalizálás legkivitelezhetőbb része. A tartalmi SEO alkalmazásával az elejére kerülhetünk a Google találati listájának.
A tartalmi SEO részét képezik a következők:
- az oldal címe
- kulcsszókutatás
- a weboldal URL-je
- a címsorok
- a metacím és a metaleírás
- a képek címe, helyettesítő szövege
- és maga a szöveg.
3. Linképítés (Off-page SEO)
Az előzőekhez képest az Off-page SEO-t már sokkal nehezebb befolyásolni. Ezek azon tevékenységek összessége, amelyek az oldalunkon kívül történnek, de mégis nagy hatással vannak rá. Az Off-page SEO-zásra az On-page keresőoptimalizálás kiépítését követően kerülhet sor. Az oldalra mutató külső linkek mind növelik a weboldalunk relevanciáját.
Az linképítés minősítéséhez hozzátartoznak többek között a:
- a külső oldalakról származó hivatkozások és ezek száma
- a backlink típusa: dofollow vagy nofollow
- a hivatkozó domainek száma és az oldalak hitelessége
- a horgonyszöveg
A Google rangsorolás működése
A rangsorolási szempontok eltérőek lehetnek attól függően, hogy milyen böngészőt is használunk. A leggyakrabban használt kereső a Google, a magyar felhasználók 97%-a preferálja ezért ennek a működését nézzük meg.
A rangsorolást rengeteg tényező alapján végzi el, ezek azonban nem nyilvánosak csak következtetni lehet rájuk. A két legfontosabb tényező a tartalom és a linkek. A legismertebb rangsorolási szempont a PageRank, ami a weboldalak fontossági mérésére szolgáló algoritmus. Kiemelt szerepet kap a mobilbarát megjelenítés is és fontos továbbá a felhasználói viselkedés mérése és kiértékelése is.
A Google rangsora egyfolytában változik, de a tapasztalatok szerint az első 10 találatra kattintanak a leggyakrabban a felhasználók, ezért folyamatosan törekednünk kell, hogy az oldalunk az első oldalon szerepeljen
Google algoritmus frissítések
A frissítések olyan változások, amelyet a Google végez az algoritmusában, hogy javítsa a keresési eredmények pontosságát. Ez befolyásolja, hogy milyen weboldalak jelennek meg bizonyos kulcsszavak, kifejezések keresésekor a Google keresési találati előzményeiben. Ennek célja, hogy a felhasználók számára a legrelevánsabb tartalmat nyújtsák.
Az algoritmus frissítések közé tartozik például a Panda, a Bert és a Penguin. Ezen frissítések kisebb-nagyobb változásokat eredményeznek a keresőmotor-eredményoldalakon fejtörést okozva a SEO szakembereknek.
Naponta több algoritmus változás is befut viszont a Google csak a nagyobb horderejű algoritmus változásokat jelenti be.
Google fizetett keresőhirdetések
A fizetett keresőhirdetések hatással vannak a keresőoptimalizálással megszerezhető forgalomra, hiszem az első oldal tetején lévő hirdetések nagy mértékben terelik el az érdeklődőket. A Google folyamatosan változtatja a hirdetések számát, helyét méretét és tartalmát újabb kihívások elé állítva ezzel a SEO-val foglalkozó szakembereket és ügynökségeket.
Ezen változtatások célja, hogy a keresőóriás minél nagyobb bevételre tegyen szert. Azonban hirdetőként érdemes foglalkoznunk a keresőoptimalizálással, mert minél magasabb minőségű tartalommal és jobb pozícióval rendelkezünk annál alacsonyabb költséggel érhetünk el előkelőbb helyet a hirdetési pozíciók között és így a Google is több hirdetésünket jeleníti meg, amivel nő az átkattintásunk aránya.
A keresőoptimalizálás hosszú távon a leggazdaságosabban képes forgalmat terelni a honlapunkra, méghozzá potenciális ügyfeleket. Ehhez viszont folyamatos tartalom- és linkprofil fejlesztésre van szükségünk. Figyelemmel kell kísérnünk a Google algoritmusának változásait is. Mindezt úgy kell tennünk, hogy a felhasználói igényeket ki tudjuk elégíteni.