A „Katsu” című szám december 20-án jelent meg, és az előadó szerint egyfajta zen buddhista ébresztésként szolgál, amely a gyermekkori traumák feldolgozásáról és a múlt elengedéséről szól. Rakovics Benedek, művésznevén Yamazaki, az első magyar versenyző, aki VR-technológiával lépett színpadra. A műsor után mentori szerepvállalását is bejelentette: 2026-tól tehetségeket segít majd elindulni a zeneiparban. Januárban a KunaTones jazz-fúvósaival közös új száma is megjelenik.

Bár a döntő kapujában búcsúzott a Csillag Születik című műsortól, Yamazaki számára ez nem a végállomást, hanem a „Farkas” ébredését jelentette. Az előadó december 20-án bemutatta azt a dalt, amellyel a Fináléban állt volna színpadra. Az előadó, aki farkasmaszk mögé bújva, VR-technológiával varázsolta el a nézőket, most először beszél a gyerekkori traumáiról, és arról a dalról, amivel a Fináléban állt volna a közönség elé. December 20-án érkezik a Katsu.

Rakovics Benedek, művésznevén Yamazaki, a világon az első magyar tehetségkutató-szereplő, aki VR-avatarral lépett színpadra. A karakterét 15 évesen alkotta meg, amely azóta a művészi kifejezésének eszközévé vált. Produkcióiban a legmodernebb technológiát ötvözte az ősi japán filozófiával, így vált ismertté a nemzetközi VR-közösségben is. Zenéje korábban a Rolling Stone-válogatásba is bekerült, Japán egyik sztárműsorvezetője pedig külön interjút készített vele. A művész elmondta azt is, hogy ennek a stílusnak világszerte, különösen Japánban hatalmas közönsége van, de Magyarországon a teljes beéréséhez még sok évre lehet szükség.

Yamazaki szereplése a tehetségkutató műsorban több volt, mint show.

„Meg akartam mutatni, hogy 35 évesen is lehet valaki újszerű, és nem kell mindig az erőset játszani. Lehetünk puhák, kedvesek és sokrétűek” – vallja az előadó, akit a zsűri a modern látásmódja, a zenei alap és a produkció minősége miatt is dicsért, még ha a VR-technológia mélységeit nem is mindenki értette elsőre.

A műsor után kapott üzenetek áradata ugyanakkor igazolta számára, hogy a képernyőn való szereplés még ma is státuszt jelent a társadalom szemében.

A mainstream bemutatkozás után jön a következő fejezet

December 20-án debütált a Katsu. A dal címe egy zen buddhista felkiáltás, egyfajta ébresztő, amivel Yamazaki a múlt sötét árnyait kergeti el. Az előadó az ősi japán kultúra iránti rajongását korábbi alkotásaiba is beépítette.

„A Katsu a megvilágosodást segíti, azt jelenti, hogy el lehet engedni a világot.”

Yamazaki őszintén vallott arról, hogy érzékeny gyermekként nehéz családi és szociális légkörben nőtt fel, sosem találva a helyét a kortársai között. „Mindig az igazságtalanság és a kirekesztés ellen harcoltam. Ahhoz, hogy a szivárvány megjelenjen, szükség van az esőre” – mondja a dal fő üzenetéről.

A szerző számára a jelenlegi időszak az építkezésről és az önfejlesztésről szól.

„A műsorban elnyerhető fődíjat is más tehetségek felemelésére fordítottam volna, és ezt a mentori küldetést most saját erőből folytatom. Segítek az egyedi, különleges alkotóknak, hogy ők is megtalálják a hangjukat és a helyüket a zeneipar útvesztőiben.”

Yamazaki bejelentette: 2026-ban mentorként segíti a hozzá hasonló különleges tehetségeket a zenei pályán való elindulásban.

„Ez a tevékenység már eddig is része volt az életemnek, elsősorban japán zenészeknek segítek zeneipari, hangmérnöki tanácsokkal, de most egy közösség formálásába kezdtünk, ahol összefogjuk a VR zenészeket és segítünk nekik eljutni szélesebb közönséghez.”

Jövő év elején pedig érkezik a nemzetközi jazzéletben jólismert KunaTones jazz-fúvósokkal közös „Hayate” című kollaboráció, amely a city pop és a belső béke kontrasztját dolgozza fel közérthető, mégis igényes formában.

A dal itt érhető el: https://music.yamazaki.hu/katsu


Kultúra