Sajnos a tavalyi év bizonytalansága továbbra is tart, és akik nem szeretnének lemaradni, azok jobb, ha tisztában vannak az aktuális marketing trendekkel, amelyek nagy részét az előző esztendő eseményei befolyásolják. A következőkben ezekből gyűjtöttük össze a legfontosabbakat!

1. Több élő közvetítés és influencer-tartalom

Miután 2020-ban az egész országot otthonmaradásra szólították fel, jelentősen csökkent a koncertek, a kiállítások és egyéb személyesen látogatható rendezvények száma. Sokan még barátaikat és családtagjaikat is ritkábban láthatták az elmúlt hónapokban.

Mindez látványosan fellendítette az élő online közvetítések nézettségét, hiszen az otthonülők fokozott figyelmet fordíthattak kedvenc márkáik és hírességeik adásaira. A Facebookon például 50%-kal nőtt az élő videók nézettsége, míg az Instagramon 70%-os fellendülést mutattak a statisztikák. Persze nem mehetünk el szó nélkül a TikTok mellett sem, ami szintén 2020 során hódította meg a világot, és kétségtelen, hogy népszerűsége 2021-ben is töretlenül folytatódik majd.

A 2020-as bezártság után nem csoda, hogy a felhasználók minden eddiginél jobban igénylik az olyan élő tartalmakat, amelyekben más emberekkel kommunikálhatnak, még ha csak hozzászólások formájában is. Ezek a közvetítések nagyszerű lehetőséget kínálnak a márkák számára, hogy egy személyesebb kapcsolatot alakítsanak ki célközönségükkel, akár közvetlenül, akár kedvenc influencerjeiken keresztül.

2. Több jóindulat a márkák részéről

A modern fogyasztók sokkal tájékozottabbak és felkészültebbek, mint egy-két évtizeddel ezelőtt. Manapság egy cég nem képes érdemi kapcsolatot kialakítani lehetséges ügyfeleivel, ha nem elég őszinte és átlátszó velük. Mindez logikus, elvégre miért is adná a pénzét valaki egy olyan márkának, amiben nem hisz, vagy nem bízik?

Ahhoz, hogy egy márka az ilyen kétséges időkben is sikeres maradhasson, pontosan tisztában kell lennie vele, hogy miért is jött létre, és hogy kik alkotják célközönségét – és kommunikálnia is kell ezt célközönsége irányába.

A márkának továbbá muszáj nyíltan kiállniuk bizonyos nemes ügyek mellett, hogy megmutassák, milyen értékeket is képviselnek valójában. A nemes gesztusok és általános „jócselekedetek” mind fontos marketingtrendek lesznek 2021 során.

3. A felhasználói tartalmak és az ügyfélélmény kapcsolata

Az ügyfélélmény 2021-ben fontosabb tényező, mint valaha. A vásárlók olyan, gazdagabb élményekre vágynak a márkáktól, amik emlékezetessé teszik a velük történő interakciókat. Mindemellett persze meg akarnak győződni arról, hogy a jó döntést hozzák meg a vásárláskor, elvégre senki sem szereti elvesztegetni a pénzét.

A felhasználói tartalmak tökéletesek erre a célra, így a legfontosabb 2021-es online marketing trendek közé sorolhatjuk őket. Ezek a felhasználók által készített képek, videók, vélemények és egyéb tartalmak segítenek közösségeket kialakítani egy márka körül, illetve a többi lehetséges vevő is könnyedén azonosulhat velük. A felhasználói tartalmak továbbá lehetőséget kínálnak a márkáknak, hogy ott érjék el ügyfeleiket, ahol egyébként is gyakran töltik szabadidejüket.

A felhasználói tartalmak tehát kiválóan alkalmasak arra, hogy hiteles, őszinte képet festhess velük kínálatodról, méghozzá elégedett ügyfeleid ecseteivel. Ezek a tartalmak segítenek majd megerősíteni a márkád és célközönséget között kialakult kapcsolatokat is.

4. Előtérbe kerül a fenntarthatóság

10 vásárlóból 8 határozottan állítja, hogy a cégeknek márpedig ki kell venniük a részüket a környezetvédelemből. Na persze, ez sem ad okot meglepődésre, hiszen az elmúlt évek során egyre több márka kezdett el alternatív nyersanyagokat használni, vagy más módszereket, rendszereket alkalmazni a fenntarthatóság nevében.

Ahogy az emberiség ráébred, hogy ideje megfékezni a világ pusztítását, egyre több vásárló viszi a pénzét a környezettudatosabb márkákhoz. Ezt a fenntarthatóságra való törekvést 2021-ben még jobban ki kell majd hangsúlyozni.

5. Nagyobb hangsúlyt kap az inkluzivitás

A kirekesztettség okozta feszültségek miatt 2020-ban nem egy társadalmi robbanás történt, és akárcsak a környezet helyzete, a szociális ügyek is jelentősen befolyásolják a modern fogyasztók gondolkodását és vásárlási döntéseit.

Egyre többen veszik figyelembe, hogy a márka, amelytől vásárolnak, milyen álláspontot foglal a különböző társadalmi ügyek terén. Sokan már azért is hajlamosak leváltani eddig preferált márkáikat, mert azok nem közlik egyértelműen, hogy milyen ügyeket támogatnak.

Azok a márkák, amelyek megtagadják az inkluzivitást, vagy próbálják elkerülni a témát, kétségtelen, hogy megérzik majd ennek eredményét 2021-ben. Ezzel szemben azok a cégek, amelyek nyíltan kijelentik, hogy milyen értékeket képviselnek és milyen ügyek mellett állnak ki, sokkal mélyebb és erősebb kapcsolatokat alakíthatnak ki ügyfeleikkel.

6. Könnyedén fogyasztható tartalmak

2020-ban megnőtt az érdeklődés a könnyedén fogyasztható tartalmak iránt is. Ilyenek például az utazás közben is hallgatható podcastek, illetve a közvetlenül a digitális postaládákba érkező hírlevelek is. Természetesen ezzel arányosan nőttek az ilyen tartalmakra fordított hirdetési költségvetések is, így kétségtelen, hogy ez az online marketing trend 2021-ben is folytatódik majd. A kényelem vonzereje tagadhatatlan, ráadásul az ilyen jellegű tartalmak segíthetnek a márkáknak közelebb kerülni célközönségükhöz.


Munka