Éppen ezért az idei K&H STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) pályázata az egyetemi IT alapképzésben résztvevőket arra hívja, hogy mutassák meg, milyen új lehetőségeket és megoldásokat látnak például az AI technológiák alkalmazásában.
A K&H maga is élen jár az AI gyakorlati bevezetésében. Kate, a bank hang- és chatvezérelt digitális pénzügyi asszisztense évente több millió interakciót kezel, több mint 320 funkcióval támogatva a közel 800 ezer digitálisan aktív ügyfelet.
A bank működéséből jó példa még csalásmegelőző rendszere, amelynek hátterében fejlett AI- modellek segítik az anomáliák felismerését. A bank technológiája 400 milliszekundum alatt észleli a gyanús tranzakciókat, valós időben védve az ügyfelek pénzügyi tranzakcióit.
“A mesterséges intelligencia működésünk motorja, hosszú távon azok lesznek sikeresek, akik felelősen, átláthatóan és innovatívan építik be az AI-t a mindennapokba. A K&H nemcsak bank, hanem digitális innovációs központ is, ahol a mesterséges intelligencia a biztonság, az ügyfélélmény és a mindennapi működés része. A K&H STEM pályázattal szeretnénk lehetőséget adni a fiatal tehetségeknek, hogy megmutassák, ők hogyan képzelik el az AI jövőjét” – hangsúlyozta Ozorai Dénes, a K&H IT osztályának vezetője.
A pályázat lehetőséget ad a fiatal tehetségeknek arra, hogy saját ötleteikkel, kutatásaikkal és kreatív megoldásaikkal formálják a jövőt és megmutassák, hogyan képzelik el az AI szerepét a társadalomban és a gazdaságban. Mindemellett ez egy inspiráló szakmai kihívás, belépő a digitális innovációk világába, ahol a legjobb pályaművek készítői több százezer forint pénznyereményt is kaphatnak.
Most a hallgatókon a sor, hogy pályázataikkal megmutassák, miként tennék jobbá az IT világát az AI segítségével. A pályázat témái: big data, felhőalapú megoldások és IT biztonság. A fiatalok, az ötleteiket maximum két oldal terjedelemben küldhetik be november 28-ig.