Az idei AI Summiton debütált a 2025-ös AI Readiness Index, amelyet a Publicis Groupe Hungary megbízásából a PwC Magyarország készített el.
A felmérés főbb megállapításai:
A magyar AI Readiness Index értéke minden kategóriában emelkedett: az „Aktuális tudás" 3,75-ről 3,93-ra, a „Kihasználás" területén 2,79-ről 3,56-ra, az „Átalakító hatás a magánéletben" 5,5-ről 6,09-re, az „Átalakító hatás a munkában" 3,93-ról 4,59-re, míg az „Ajánlás" kategória értéke, 5,17-ről 5,72-re nőtt.
Tavalyhoz képest másfélszer többen használnak AI-eszközöket: 26%-ról 42%-ra nőtt azok aránya, akiknek bármilyen mesterséges intelligencia alkalmazás része a mindennapjaiknak.
A legaktívabb felhasználók a Z generáció tagjai (71%), a tanulók (88%) és a szellemi munkát végzők (56%).
Az AI-t használók 60%-a privát jellegű kérdésekre, 46%-uk fordításra, 31% szövegírásra és 27% képgenerálására használja a technológiát.
22,6% ismeri a ChatGPT-t, ehhez képest a Gemini csak 6,2%-os, a Copilot pedig 4%-os imertséggel bír.
„A ChatGPT és a hozzá hasonló nagy nyelvi modelleken működő megoldások, új dimenziót nyitnak az AI-alkalmazások terén. Az LLM-alapú ügynökök nyelvértelmezési és döntéshozatali képességeik révén forradalmasítják az üzleti folyamatokat, de a tartalomgyártást, az automatizált kereskedést és az ügyfélszolgálatok működését is. Bár az AI már most is jelentősen növeli a produktivitást, az igazi átalakulás lehetősége még előttünk áll” – nyilatkozta Lajtai Péter, a PwC Magyarország Data & AI területét vezető cégtársa.
Idén 38% azok aránya, akiknek fenntartásaik vannak az AI-jal kapcsolatban: leginkább a generált és a valós tartalmak keveredése, felismerése aggasztja a válaszadókat.
53% már tapasztalja a félrevezető információk terjedését, és 35% azoknak az aránya is, akik szerint nem lesz szükség lexikális tudásra az AI-nak köszönhetően.