Generatív AI alapú fejlesztések

A budapesti székhelyű Hiflylabs generatív AI alapú fejlesztésének megrendelői elsősorban az egészségügyi szektor szereplői, pénzintézetek és pénzügyi szolgáltatók, köztük a Billingo Technologies Zrt.

Az elmúlt egy évben jelentős fejlődésen mentek keresztül az úgynevezett LLM-technológiák (Large Language Models), vagyis azok a nagy nyelvi modellek, amelyen például a ChatGPT működése alapul.

A kommunikáció pontosságának és a nyelvi megértésnek jóval magasabb szintjét sikerült elérni esetükben, amire az eddigieknél fejlettebb megoldásokat és üzleti szolgáltatásokat lehet építeni.

Ezt célozza Magyarország egyik vezető adattanácsadója, a Hiflylabs generatív AI alapú fejlesztése, amelynek segítségével a megrendelők egy olyan virtuális, szabadszöveges instrukciókkal utasítható asszisztensre tehetnek szert, ami/aki képes fejben tartani a cég teljes tudástárát és hosszú kutatómunka helyett másodpercek alatt választ talál szinte bármilyen kérdésre.

generatív AI mesterséges intelligencia

Milyen területeken vethető be?

A megoldást jelenleg elsősorban pénzügyi, kutatási, fejlesztői vagy vállalatirányítási területen alkalmazzák, de számtalan további szerepben, például ügyfélszolgálati munkatársként is bevethető.

A RoboDoc névre keresztelt virtuális asszisztens könnyen felkészíthető a belső munkafolyamatok támogatására és az olyan repetitív feladatok elvégzésére, mint a nagy mennyiségű adatok és dokumentumok elemzése.

Speciális terepe az egészségügy, ahol a betegkartonok és a különböző vizsgálati eredmények feldolgozásával segíti az adminisztrációt és a gyógyító tevékenységet. Ügyfélszolgálati funkcióban az ügyfelek közvetlen utasításokat adhatnak neki (ügyintézés) és adatokat kérhetnek tőle a megrendelt szolgáltatásokkal kapcsolatban.

A felsoroltak mellett a virtuális asszisztens támogathatja a fejlesztőmunkát (kódírással, kódoptimalizálással), a készletgazdálkodást, a grafikai tervezést, a vállalatirányítási folyamatok optimalizálását és a tartalomgyártást.

virtuális asszisztens mesterséges intelligencia generatív AI

A RoboDoc működése alapvetően a céges adatbázisok és tudásbázis (üzleti adatok, statisztikák, dokumentumok, képi és hanganyagok) feldolgozására, értelmezésére és elemzésére épül. A saját adatokkal való egyszerű kommunikációt a nagy nyelvi modellek (LLM) alkalmazása teszi lehetővé.

A Hiflylabs fejlesztői különböző ügyfelek megbízásából jelenleg több, párhuzamosan futó projekten dolgoznak, ezek egyelőre béta verzió szintjén vannak. Az első leszállított virtuális asszisztens várhatón 2024 elején „áll munkába”, de egy szűk felhasználócsoport számára tesztelési céllal már nyár óta elérhető, alig fél évvel a ChatGPT megjelenését követően.

A megrendelők között található a Billingo Technologies Zrt. is, amelynek online számlázó rendszere a RoboDoc támogatásával hamarosan valódi asszisztensként fog működni. „A Billingónál egy olyan eszközt teremtünk a vállalkozások számára, amely gyakorlatilag teljes értékű munkatárssá változtatja online számlázónkat.

Segítségével a felhasználók képesek lesznek cégüktől, cégükről bármit megkérdezni, utasításokat adni feladatok elvégzésére, vagy előjelzéseket és elemzéseket kérni. Mindezt a saját céges adataikra és dokumentumaikra építve szöveges és hangvezérelt formában. Ezáltal az üzleti információk megszerzése és a vállalkozás irányítása tízszer gyorsabbá válik” – nyilatkozta Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója a projekt kapcsán.

Biró Szabolcs, a Hiflylabs menedzsmentjének analitikai témákért felelős tagja szerint a RoboDoc értéke, hogy a cégek a saját belső adatvagyonukat teszik sokkal jobban elérhetővé. „A chatGPT megjelenése óta egyre inkább megszokottá válik, hogy beszélgetünk a mesterséges intelligenciával és kérdéseket teszünk fel neki.

Mi azt mutatjuk meg, hogyan csinálhatunk belőle hasznos munkatársat, aki a kezünk alá dolgozik. A Hiflylabs virtuális asszisztense olyan, mint egy okos, mindig elérhető és elképesztően gyorsan dolgozó junior kolléga.

A generatív AI-t felhasználva bármilyen kérdést feltehetünk neki, bármilyen utasítást megfogalmazhatunk saját adatainkkal és tudásvagyonunkkal kapcsolatban. Ugyanakkor érdemes rövidre fogni a pórázt, hiszen a technológia sajátosságai, korlátai miatt a válaszokat felügyelni kell, a modelleket nem lehet magukra hagyni” – fogalmazott a szakember.