A tartózkodás leggyakoribb oka, hogy drágának, bonyolultnak, nehezen elsajátíthatónak tartják az új technológiát. A másik ok az, hogy a digitalizáció általános előnyeiről ugyan sokan hallottak, de azt már kevesebben látják át, hogy a saját cégüknél milyen kézzelfogható eredményekkel járhat az átállás az új megoldásokra.

A létesítménygazdálkodásban, ingatlanprojektekben, valamint az építőiparban is használatos digitális dokumentáció, kommunikáció és jelentéskészítő vezető platformját Magyarországon is forgalmazó PlanRadar az ügyfelei visszajelzései alapján három konkrét példát mutat be, ami azt igazolja, miért érdemes belevágni a váltásba.

1. Papírkáoszból digitális rend

A történet ismerős lehet. A PlanRadar ügyfele a múltban a hagyományos módon – nyomtatott tervekkel, kézzel írt jegyzetekkel, valamint folyamatos telefonálással – vezényelte le az építkezéséket. A projektek bővülésével az irathalmok is egyre nagyobbá váltak.

A kivitelezésért felelős vezetők, ellenőrök egyre vaskosabb mappákkal járták be a helyszíneket, és azon kapták magukat, hogy egyre nehezebben igazodnak el az áthúzásokkal, javításokkal teletűzdelt iratcsomók, tervek között, egyre több időt vesz el, egyre komolyabb hibázási lehetőségeket rejt magában az aktuális tervek áttekintése.

A legutóbbi projektjüknél, – egy több mint 113 000 m²-es logisztikai és termelési komplexumnál – váltottak, az első naptól kezdve a PlanRadart használták. A munkafolyamatok digitalizációjának köszönhetően az ellenőrök valós időben hozzáférhettek a naprakész tervekhez, minden problémát, feladatot, változást egy helyen, közvetlenül az alkalmazásban rögzíthettek, követhettek nyomon. A félreértések megszűntek, a projekt minden résztvevője ugyanazon a verzión dolgozott, közvetlenül a telefonjáról vagy tabletjéről.

Az eredmény: Több órányi kézi adminisztrációt váltottak ki, 90 százalékkal csökkentették a papírfelhasználást, egyetlen kattintással átfogó jelentéseket tudtak összeállítani a projekt készültségi állapotáról. A csapat tagjai az időrabló papírmunka helyett így a minőségre és a beruházó elvárásainak teljesítésére összpontosíthattak.

2. A hibát nem elég megtalálni

Ismerős a helyzet, amikor a minőségellenőrök pontosan látják, hogy hol vannak a hibás pontok egy építkezésen, de újra és újra vissza kell térniük a helyszínre, hogy meggyőződjenek a javítások szakszerű elvégzéséről?

A PlanRadar ügyfele ezzel a problémával küszködött, a rossz kommunikáció, a csapatok kaotikus irányítása miatt az is többször megesett, hogy kétszer is kiküldtek egy brigádot ugyanannak a hiányosságnak a felszámolására, mert nem látták át, hogy hol tart a javítás. Frusztráló. 

A digitális átállásnak köszönhetően a hibákat ma már egységes felületen kezelik, javításukat egyértelműen rendelik meg a kijelölt alvállalkozótól, és ugyanazon a platformon követik nyomon a feladat elvégzését. Minden résztvevő pontosan láthatja, ellenőrizheti, hogy éppen hol tart a folyamat.

Az eredmény: A szakszerűen kijavított hibák száma több mint kétszeresére nőtt. A felek közötti kommunikáció gyorsabbá, egyértelműbbé válásával kevesebb ellenőrzés is elegendő volt, nem kellett időt, energiát pazarolni újabb és újabb, szükségtelen szemlékre.

3. Egy csapat, sok projekt 

Az építőiparban nagy a nyomás, a projektek irányításáért felelős kisebb csapatokkal gyakran megesik, hogy egyszerre több építkezést kell felügyelniük. A PlanRadar ügyfelének egyre nagyobb erőfeszítésébe került, hogy minden beruházást mozgásban tartson, minden dokumentumot frissítsen, összehangolja az alvállalkozók munkáját.

Világossá vált, hogy a hagyományos módszerek – telefonhívások, helyszíni szemlék, dokumentumok feltúrása a szükséges információkért- alkalmazása mellett csak további szakemberek bevonásával tudtak volna új projektekbe belefogni. Másképp döntöttek. A digitalizációs átállásnak köszönhetően ma már egységes, akár az irodából, akár a helyszínről is elérhető platformot használnak a kapcsolattartásra, a feladatok dokumentálására és nyomon követésére.

Az eredmény: A létszám bővítése nélkül is képesek több munkát vállalni, csökkent a munkatársak leterheltsége, miközben 25-30 százalékkal javult a termelékenység.

„A bemutatott három példa azt is bizonyítja, hogy az átállás a digitalizációra megtérülő, megfizethető beruházás az építőiparban. Vannak már Magyarországon is elérhető megoldások, amelyek nem drágák és nem bonyolultak. A PlanRadar platformja felhasználóbarát, nem igényel költséges képzéseket, alapszinten néhány óra alatt is elsajátítható a kezelése.

Az eszközigénye pedig minimális: a külső helyszíneken elegendő hozzá akár egy tablet, de akár egy megfelelő okostelefon is” – így válaszolt a digitális átállástól idegenkedők leggyakoribb aggályaira Borbély Csaba, a PlanRadar magyarországi szóvivője.