Ha a technikai fejlődés ilyen ütemben halad és a jogalkotók is kedveznek az iparágnak, akkor néhány éven belül megvalósulhat teljesen online autókereskedelem.

Gépkocsi fogyasztás kalkulátorunk ITT érhető el

"A dolog pillérei gyakorlatilag már jelen vannak, ha belegondolunk például abba, hány éve biztosít weboldalán a legtöbb autógyártó különböző konfigurátort. Innen már csak egy lépés, hogy az általunk összerakott egyedi autót egy kattintással kifizessük, megkössük az adásvételi szerződést és kiszállítsák a garázsunk elé. Az online autókereskedelem nagyon jó úton halad, a fejlődés ütemét az új, Z és később Alfa generáció diktálja, ebből következően a gázra ténylegesen most fogunk lépni" - mondta Mózsa Ferenc, az autotveszek.hu IT-vezetője és társtulajdonosa.

A szakértő úgy véli, a teljesen online folyamat egyenlőre csak új gépkocsik esetén kivitelezhető. A használtautó vásárlás folyamatában a személyes megtekintés és szubjektív kép döntő a vásárlóknál, melyet online reprezentálni nehéz lenne. Mint mondta, idővel esetleg egy "fülünkként és szemünkként működő" minősített bevizsgáló szerv beiktatásával elképzelhető lenne a használtautók teljesen online kereskedelme is - de ez még nagyon futurisztikusan hangzik.

Gépkocsi átírási költség kalkulátorunk ITT érhető el

Az iparág jelentős fejlődésének köszönhetően azonban néhány jövőbe mutató újdonságot már most is ki lehet próbálni.

"Magyarország első közösségi autókereskedő weboldala, az autotveszek.hu első körben a közösségi rendszerekben már megszokott dolgoktól (chat, tetszik, kedvencek, hashtag-elés stb) egészen a hamarosan debütáló online szerződés előkészítésig mutatott be fejlesztéseket. Hamarosan teljesen automatizált online szerződéskötésre is lehetőség lesz nálunk, hiszen erre jogilag már lehetőség fog nyílni a jövőben" - tette hozzá Mózsa Ferenc.

Az autotveszek.hu IT-vezetője és társtulajdonosa kiemelte, hogy új fejlesztésekkel készültek az autókereskedések számára. Ennek lényege, hogy nem kell egyesével, kézzel feltölteniük a meghirdetni kívánt gépjárműveket, hanem egy úgynevezett API interfész segítségével teljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkül tudják kezelni a hirdetéseket. Az akár kereskedésenként több ezer autót is kezelni képes interfész mellett egy új, részletes statisztika modullt is készítettek, amely a hirdetések megtekintéseit analizálja és tárja a tulajdonosa elé több,- akár grafikonos nézetben is.


Autó