A rendszer 2028-ra 55 stratégiai helyszínen, köztük Magyarországon is, összesen 330 MCS-töltőponttal szolgálja majd ki a kontinens közúti áruszállítását. A legalább 1 megawatt teljesítményű töltőknek kulcsszerepük lesz az európai nehézgépjármű-flotta villamosításában, és a hosszú távú közlekedési dekarbonizáció felgyorsításában.
Az E.ON Drive Infrastructure (EDRI), a Voltix és a GreenWay közös konzorciuma jelentős lendületet kap az európai elektromos teherszállítás (HDV-E) fejlesztésében. Az Európai Unió 70,3 millió euróval támogatja a HDV-E projektet, amely megawattos teljesítményű, határokon átnyúló töltőinfrastruktúra kiépítését célozza az elektromos tehergépjárművek számára.
A beruházás Európa egyik legfontosabb e-mobilitási fejlesztése. A megawattos töltési technológia az elektromos teherautók számára olyan töltési időt, hatótávot és üzemeltetési költségszintet tesz elérhetővé, amely valódi alternatívává emeli őket a dízelüzemű járművekkel szemben. A beruházás kulcsfontosságú mérföldkő az európai klímasemlegességi célok felé vezető úton, és jelentős lépést jelent a közlekedési szektor modernizációjában is.

„A megawattos töltési technológia nélkül az elektromos teherautók nem vehetnék fel a versenyt a dízeljárművekkel. A HDV-E projekttel pontosan azt az infrastruktúrát hozzuk létre, amely ezt lehetővé teszi. Ezzel a klímacélok végre kézzelfogható valósággá válnak Európa útjain.” – nyilatkozta Timo Sillober, az E.ON Drive Infrastructure vezérigazgatója.
A projekt ütemezése szerint 2028 őszéig Európa legfontosabb közlekedési folyosóin 330 nagy teljesítményű, legalább 1 megawatt kapacitású MCS-töltőpont létesül. A hálózat 55 stratégiai helyszínt ölel fel Németországtól és Ausztriától kezdve Spanyolországon és Franciaországon át egészen Svédországig, Lengyelországig és Magyarországig. Minden állomáson legalább négy töltőpont működik majd, a szolgáltatás pedig a nap 24 órájában elérhető lesz, egyszerű fizetési megoldásokkal és roamingtámogatással.
„Magyarország stratégiai logisztikai pozíciója miatt kulcsfontosságú, hogy a hazai áruszállítás is mielőbb bekapcsolódjon az európai villamosított folyosók hálózatába. A megawattos töltők telepítése nemcsak a környezet védelme szempontjából jelent áttörést, hanem kézzelfogható versenyelőnyt fog biztosítani a magyar fuvarozóknak is. Fontos számunkra és büszkék vagyunk rá, hogy részesei lehetünk ennek a jövőt meghatározó technológia kiépítésének Magyarországon.” – hangsúlyoztaBoros Péter, az E.ON Drive Infrastructure Hungary ügyvezetője.
A projekt az Alternative Fuel Infrastructure Facility (AFIF) keretében nyert társfinanszírozást, amely az Európai UnióConnecting Europe Facility (CEF) programjának része. A kezdeményezés végrehajtását az Európai Éghajlat-, Infrastruktúra- és Környezetvédelmi Végrehajtó Ügynökség (CINEA) felügyeli, amely az uniós közlekedési és energiainfrastruktúra-fejlesztésekért felelős.
Kapcsolódó kalkulátorunk: Lakossági villamos energia ára 2026 kalkulátor

















