A karrierút dinamikus változását nemcsak az idő befolyásolja, hanem képzési terület, a családi háttér és a társadalmi-gazdasági trendek szerepe is meghatározza. Az OTP Junior Piacralépők azzal a céllal jött létre, hogy inspirálja a fiatalokat, és gyakorlati tudással segítse őket a vállalkozásindításban és -fejlesztésben.

Négyből három magyar friss diplomás (71,1%) alkalmazottként képzeli el a jövőjét közvetlenül a diploma megszerzése után, ám öt évvel később ez az arány jelentősen, 51,8%-ra csökken – derül ki a GUESSS[1] nemzetközi kutatás magyar eredményeiből. Ezzel párhuzamosan a vállalkozás alapítását tervezők aránya számottevően nő öt évvel a diploma megszerzése után (13,8%-ról 32,9%-ra).

„A fiatalok jellemzően először alkalmazottként gyűjtenek tapasztalatot, majd bátrabban vágnak bele saját vállalkozásba” – emelte ki Sáfrányné Gubik Andrea, a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának egyetemi docense a műsor apropójából szervezett sajtóeseményen.

A kutatás kitért a képzési terület szerinti eltérésekre is: a gazdálkodás és menedzsment, állam- és jogtudományi és a művészettudományi képzések hallgatói a legnyitottabbak a vállalkozásindításra, ezzel szemben a természettudományi, matematikai és informatikai szakokon tanulók inkább a biztos alkalmazotti karriert részesítik előnyben. A kutatás felhívja a figyelmet a családi háttér meghatározó szerepére a fiatal vállalkozók életében. Azok körében, akiknek szülei vállalkozók, magasabb arányban vágnak bele maguk is saját üzletbe.

Vállalkozókedvű fiataloknak szól az OTP Bank új műsora, az OTP Junior Piacralépők, amelynek epizódjai 2025. június 18-tól a bank YouTube csatornáján lesznek elérhetők. A műsorban tíz, pályája elején járó fiatal vállalkozó versenyez a 10 millió forintos fődíjért, amit a nyertes saját vállalkozása fejlesztésére fordíthat.

A műsor a fiatalok ötletein és azok megvalósításán keresztül mutatja be a vállalkozásindítás kihívásait és lehetőségeit, miközben valós üzleti feladatokkal néznek szembe három hónapos szakmai mentorálás mellett. A versenyzők mellett a nézők is értékes tudással gazdagodhatnak, hiszen a sorozat közérthető és szórakoztató módon hozza közelebb a vállalkozói világot a fiatalokhoz.

„A fiatalok körében egyre fontosabbá válnak azon ismeretek és kompetenciák, amik egy vállalkozás elindításához, eredményes és fenntartható működtetéséhez szükségesek. Az OTP Bank azzal a céllal hívta életre az OTP Junior Piacralépők vállalkozói versenyt és műsort, hogy ezek elsajátításában és céljaik elérésben támogassa az ambiciózus fiatalokat – árulta el Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kivállalkozói üzletág vezetője az eseményen.

A műsor mentorai, Cserháti-Herold Janka (Hormonmentes.hu), Tóth Simon (Simon’s Burger) és Wettstein Albert (Munch) szakmai tanácsadással és többéves vállalkozói tapasztalataik megosztásával fogják segíteni a versenyzőket. A nyolc epizódból álló műsor nyertesét a döntőt követően, ősszel ismerhetik meg a nézők.


Pénzügy