Manapság többféle megoldás áll a rendelkezésünkre, és nagy általánosságban nem igazán lehet kijelenteni, hogy melyik a legjobb. Ez minden esetben függ a weblap céljától, az elérni kívánt közönség igényeitől, illetve a célpiac sajátosságaitól is.

Rövid bejegyzésünkben annak eldöntése kapcsán igyekszünk segítséget nyújtani, hogy melyik honlap típus mellett tegyük le a voksunkat.

Céges bemutatkozó honlap

Gyakorta alkalmazott megoldás a vállalkozások körében. A legfontosabb célja betekintést engedni a cég tevékenységi körébe, értékrendjébe, illetve az általa kínált termékek vagy szolgáltatások részleteibe.

Nagy előnye, hogy a felhasználók számára abszolút ismert formuláról van szó. Hogyha túlságosan sablonos megoldásokat alkalmazunk, akkor ebből az előnyből könnyen hátrány is lehet, mert nehéz lesz kitűnni a tömegből.

Hogyha emellett a formula mellett tesszük le a voksunkat, akkor nagy kockázatot nem vállalunk. Érdemes azonban kerülni a felületes megoldásokat, és minőségi tartalmat szolgáltatni a látogatók részére.

Blog felület

A blog felületként funkcionáló weboldal ideális választás lehet akkor, ha az online jelenlétünk elsőszámú célja a szöveges tartalmak publikálása. Az emberek ugyanis szívesen olvasnak manapság blogokat, a jó minőséget képviselő oldalakra pedig rendszeresen vissza is térnek.

Hogyha a honlapunkat blognak szánjuk, akkor a siker érdekében publikáljunk rendszeresen tartalmakat, osszuk meg azt a közösségi felületeken, és minél inkább vonjuk be az olvasókat a hozzászólások és véleménynyilvánítás szorgalmazásával.

Webáruház

Hogyha van egy, esetleg több olyan termék, amit drágábban tudunk értékesíteni a beszerzési árnál, akkor egy webáruház ideális platform lehet az eredményesség növeléséhez.

Webshopok esetében fordítsunk fokozott figyelmet a könnyű kezelhetőségre és az egyszerű navigációra. A felhasználók ugyanis azokat a webáruházakat részesítik előnyben, amelyek használata nem bonyolult.

Ennek megfelelően legyen az oldalon könnyű a keresés, a vásárlás, emellett pedig tüntessük fel jól látható helyen a szállítással és a fizetéssel kapcsolatos információkat is!

Gyakori hiba webshopoknál, hogy a termékoldalak leírását felületesen végzik. Ezzel szemben nagyban növeli az eladások esélyét, hogyha részletes leírást biztosítunk az előnyökről, a felhasználási módokról, emellett pedig fotókkal és videókkal is szemléltetjük a termék vagy szolgáltatás hozzáadott értékét.


Munka