Ezt érdemes tudni a befecskendező rendszerek felújításáról
Vannak nagyon speciális területek a gépjárműjavítás terén. Az injektor felújítás épp ilyen különleges. Számos típussal találkozhatunk az alkatrészből. Ha pedig valami gond van velük, akkor a szerelőnek rendelkeznie kell a gyári javítási technológiával a legjobb eredmény érdekében. Hogy megbízható javítást, felújítást végezzenek rajta, egy olyan kiváló munkát végző, rutinos motorfelújítót kell keresnünk, mint amilyen a Perfekt Motorfelújítás Kft. is.
A hozzájuk hasonló hivatalos felújító partnereknél biztos elérhetőek lesznek a gyári alkatrészek és a javításhoz szükséges gyártói technológiák. Az ilyen műhelyek kiemelkedő minőségű munkát tudnak végezni a befecskendező rendszeren. És természetesen általában nemcsak személyautók, hanem mezőgazdasági-, teher- és építőipari gépek alkatrészeinek felújításával is foglalkoznak.
Most már tudjuk, hogy kihez érdemes fordulni, ha baj van. De nézzük meg azt is, hogy milyen konkrét típusok vannak a befecskendező rendszereknél, és ezek milyen jellemzővel bírnak.
A Bosch rendszerek
Az adagoló rendszerek beszállítói közül a Bosch a legjelentősebb., közel 100 éve vannak jelen már ezen a piacon.
Ha a régi gyártmányokat nézzük, akkor ott a magasnyomású gázolajat előállíthatja soros- vagy VP adagoló, illetve egy forgóelosztós típusú. Ezt a mechanikus porlasztókon keresztül bejuttatják az égéstérbe.
UPS (PLD) rendszereknél minden hengerhez tartozik egy-egy mechanikus porlasztó és elektromosan vezérelt pumpa. Unit Injektor (PD) esetén pedig már együtt van a befecskendező rész és a pumpa. Ezekkel már akár 2000 bar feletti nyomás is elérhető.
Emellett ismert még a Bosch Common Rail rendszere is. Ezekben közös nyomócsövekkel egy magasnyomású szivattyú van. Ha az injektorokat nézzük, azok elektromosan vezéreltek, piezo típusúak vagy mágnesszelepesek.
A Delphi rendszerek
Főleg személygépjárművekben található olyan Delphi, ami Common Rail rendszerű. Egy haszongépjármű esetén ehhez EUI adagoló-porlasztó befecskendező és EUP és SMART injektor való. Az ilyen típusú pumpák és injektorok javítása során új illesztőprogramot is beprogramoznak a jármű vezérlőegységébe.
A Siemens VDO Common Rail rendszerek
Eredetileg a PSA konszern motorjaihoz lettek kifejlesztve, később azonban a Volkswagen konszernnél is alkalmazták őket. A szivattyújuk nagynyomású. Ezek javításához gyári technológiára és alkatrészekre van szükség. Akár részleges felújítás is végezhető a Piezo vezérelt injektorok esetén, amik egyébként kiválóan vizsgálhatóak CRI-PC berendezéssel.
A fentiekből is kiolvasható, hogy számos típus van a piacon, melyek különbözőképpen épülnek fel, de bármelyikről is legyen szó, a megfelelő szakemberek kezében biztonságban vannak.