1. Külső kommunikáció támogatása

Ha folyamatosan minőségi tartalmakat állítasz elő, egy idő után szakértőként fognak rád és a cégedre tekinteni. Az ügyfeleid is megerősödnek abban a hitben, hogy jó céggel állnak kapcsolatban. A blogolás támogathatja, kiegészítheti az ügyfélszolgálati tevékenységet, hiszen ha egy bejegyzésből választ kap a kérdéseire, azokat már nem kell az ügyfélszolgálaton feltennie.

2. Közösségi média tartalmak elősegítése

Minden új blogbejegyzés ürügyet szolgáltathat egy-egy közösségi média poszt létrehozására. Ha éppen ismét aktuálissá válik egy téma, amiről korábban már írtál, akkor arról is posztolhatsz. Hetente akár 2-3 közösségi média tartalom alapja is lehet a céges blog. 

3. E-mail marketing kiegészítése

Ügyfeleidnek, feliratkozóidnak minden új blogbejegyzést kommunikálhatsz. Az ilyen tartalmakat, amelyeknek nem a közvetlen eladás a célja, sokkal szívesebben fogadják az olvasók. Az e-mail marketingben is használhatod a régebbi blogbejegyzéseket.

4. Reklámkampányok javítása

Egy-egy jó írással sokkal több új követőt lehet találni, mint egy szimpla termékreklámmal. Csak meg kell találnod a vásárlók “nyomógombját”. Ha maga a téma felkelti az olvasó érdeklődését, valamelyik bejegyzés majd betalál.

5. Munkatársak képzése

Munkatársaidnak tisztában kell lenniük azzal, mit találnak az ügyfelek a céges honlapon, így az is elvárható, hogy képben legyenek a blogban leírt információk tekintetében is. Nem szerencsés, ha az ügyfél többet tud a cégről, mint a munkatársak.

6. Keresőoptimalizálás

A Google is szereti a minőségi tartalmakat, ezért előbbre sorolja a találatoknál az ilyen tartalmakat készítő cégeket vagy személyeket. A jó bejegyzésekkel tehát javítani lehet az organikus elérésen is. A Google-nak van kulcsszókereső funkciója is, tehát megteheted, hogy a blogbejegyzést egy kulcsszó köré építed, ezzel is javítva az organikus találatokat. 

7. Értékesítés elősegítése

A blog alkalmas arra, hogy egy adott szakterületen vezető szakértőként tartsák számon a cégedet, ezáltal támogatja az értékesítést is, mivel a potenciális ügyfélnek az adott témáról a téma szakértője fog eszébe jutni. Egy leendő ügyfélnek át lehet küldeni néhány blogbejegyzés linkjét, amelyben választ kap kérdéseire. Ezen túlmenően az előző 6 pontban említett pozitív hozadékok közvetve mind hozzájárulnak az értékesítéshez.

A Klikkmarketing - saját elmondása szerint - sok ügyfelet szerzett a jó tartalmakkal. Tehát céges blogot vezetni kötelező!


Munka