Ám a gond az, hogy ezek olyan elcsépelt kifejezések, melyeket a többség már egyáltalán nem vesz komolyan, főleg, ha korábban már csalódások is érték. Hogyan lehet kitűnni a közhelyes szövegek közül? Az USP segítségével, ami nem más, mint az egyedi termékelőny. 

Az USP ugyanis olyan tulajdonságokat takar, melyekben az adott cég valóban egyedi a piacon, és teljesíti az ügyfelek kívánságait is. Ilyen például a MiniCRM esetében az integráció, ami lehetővé teszi, hogy számos egyéb szoftvert szinkronizáljunk a rendszerrel, így minden adatot egy felületen kezelhetünk. De ne szaladjuk ennyire előre, vegyük át az alapokat. 

Egyáltalán mi az az USP?

Képzelj el olyan halmazábrát, amivel az iskolai matematikaórákon is sokszor találkoztál. 

Összesen 3 kör alakú halmazunk van, melyek az alábbiakat jelölik:

1.    Amire az ügyfelek vágynak

2.    Amit a konkurencia rosszul csinál

3.    Amiben a te céged a legjobb

Ez a 3 halmaz pedig mind metszi egymást, középen pedig megjelenik maga az USP, azaz az egyedi termékelőny, ami mindhárom elvárást teljesíti. Nagyon fontos, hogy csak az tekinthető USP-nek, ami egyedi és igaz. Ha a két feltétel közül bármelyik nem teljesül, akkor az egész nem több, mint a cikk elején említett elcsépelt közhelyek egyike. 

Hogyan állíts össze egy valóban jó USP-t?

Lényegében annyi a dolgod, hogy az előbbiek mentén haladva végigmész a három halmazon és teljesíted az említett elvárásokat. Persze nem mondjuk, hogy ez könnyű feladat, de ha sikerül, nyert ügyed van.

Először is határozd meg, hogy mire vágynak az ügyfelek és ezt hogyan tudod a legjobban teljesíteni. Miért válasszanak téged a konkurencia helyett? Ha például szoftvert értékesítesz, akkor ilyen előny lehet a lefagyásmentes működés, a felhasználóbarát felület vagy a széles körű integráció lehetősége. 

Ezután vizsgáld meg, hogy hogyan áll ebben a kérdésben a konkurencia. Ha például a legnagyobb versenytársad szoftverének gyenge pontja, hogy bonyolult a használata, akkor ezen érdemes csiszolni a te terméked esetében. 

Ha kielemzed a konkurenciát és összeveted az adatokat a saját cégeddel is, akkor látni fogod, miben vagy előrébb és miben hátrébb, mint ők. Fókuszálj azokra a tulajdonságokra, amikben magas pontszámokat értél el, ezeket fejleszd. 

A kész USP nem jelenti azt, hogy hátradőlhetsz, hiszen a versenytársaid folyamatosan azon lesznek majd, hogy behozzák a hátrányaikat, így ők is fejlesztésbe kezdenek. Ezért mindig legyen egy USP-d, amivel egy lépéssel előttük járhatsz.

USP a marketingben

Az USP-nek a marketingben is fontos szerepe van, hiszen ezt a tulajdonságot kihangsúlyozhatod a hirdetéseidben, legyen szó hírlevelekről, social media platformokról vagy akár a cég mottójáról. A sales-es kollégának is nagy segítség lehet a leendő ügyfelek meggyőzésében.