Kezdjük mindjárt ott, hogy egy televízió értékesítéssel foglalkozó cég működését mi nehezítheti?
Először is definiáljuk magát a tevékenységet. Televíziók értékesítéséről van szó, amely manapság az offline lehetőségeken túl már egyértelmű módon online formában is történik. Magyarul e-kereskedelmi tevékenységről beszélhetünk.
Aminek egyébként számos alternatívája lehet. Elvégre a televízióvásárlás sokféle módon megoldható. Hatékony értékesítési folyamatokra, vonzó ajánlatokra és a potenciális vásárlók tűpontos elérésére van tehát szükség.
Lehetőség szerint olyan formában, hogy a rendelkezésre álló humán és egyéb erőforrások kiaknázása minél hatékonyabb módon történjen. Természetesen itt jön képbe a modern CRM rendszerek alkalmazása.
Milyen problémák hidalhatók át hatékonyan egy fejlett CRM rendszer segítségével?
Vegyünk egy konkrét példát és legyen a szóban forgó CRM rendszer a MiniCRM. Eleve ott kezdődik a dolog, hogy a szoftver könnyedén integrálható gyakorlatilag bármelyik webáruház motorral. Vagyis az adatok pikk-pakk átkerülhetnek a CRM rendszerbe, elősegítve ezáltal az automatizmusok kiépítését.
Ha már internetes kereskedelemről van szó, a CRM rendszer sokat segíthet a hatékony email marketing megvalósításában. Megvalósítható az érdeklődők feliratkoztatása egy előre beállított email automatizmusra, hogy aztán belőlük minél kedvezőbb arányban váljon elégedett televízióvásárló.
Mindezen felül persze adott a lehetőség további automata emailek kiküldésére is. Például kikérhető a vásárlók elégedettsége, emellett pedig tudatos email kommunikációval az újbóli vásárlásra is eredményesen motiválhatók a feliratkozók.
Korszerű CRM rendszert használva az alábbi lehetőségek is megnyílhatnak egy vállalkozás előtt
A modern CRM rendszerek segítségével minden olyan feladatból és problémából automatizált procedúra formálható, amelyik viszonylag gyakran merül fel. Legyünk őszinték, valahol ezt a fajta működést szokás önjáró vállalkozásként aposztrofálni.
Ennek pedig számos területen jelentkezhet a pozitív hozzáadott értéke. Látványosan redukálható példának okáért a beérkező telefonhívások mennyisége, tehermentesítve ezáltal az ügyfélkapcsolati teendőkért felelős munkatársakat.
A napi szinten felmerülő ad-hoc ügyek intézése helyett több fókusz irányulhat az értékesítés eredményességének a javítására, hogy minél kevesebb ráfordítással sikerüljön minél komolyabb bevételi számokat produkálni.
Ez pedig egyfajta pozitív spirált indíthat el a vállalkozás életében, tartós növekedési pályára állítva így a működést.