1. Találjuk meg a megfelelő kategóriát

A jó apróhirdetés olyan, amire rátalálnak az érdeklődők. Ha ez nem történik meg, kisebb az esélye, hogy a vásárlók tudomására jusson a lehetőség, ezáltal az értékesítés lehetősége is radikálisan lecsökken. Éppen ezért fontos, hogy a megfelelő kategóriában hirdessünk. Ha például megnézzük a www.maxapro.hu oldalát, amely Magyarország egyik legnagyobb ingyenes apróhirdetési felülete, találunk külön kategóriát a járműveknek, az ingatlanoknak, a baba-mama cuccoknak, az álláslehetőségeknek, a tanfolyamoknak, a szolgáltatásoknak. Természetesen hatalmas az érdeklődés a használati tárgyak eladására, ezeket alkategóriákba sorolták: ilyen a művészet, a könyv, a számítástechnika, a mobiltelefon, a ruházat, az egészség, a lakberendezés, a kert, vagy éppen a sportfelszerelés. Ezek között kell megtalálni a legjobb választást, de arra is ügyelni kell, hogy a hirdetés címe frappáns legyen.

2. Profi szöveggel nőnek az esélyek

A hirdetés szövegét nem elég odavetni az oldalra, alapos átgondolás után kell megfogalmazni azt. Nem ritka, hogy erre profi szövegíró segítségét kérik az eladók. A legfontosabb a cím, hiszen az alapján keresnek a vásárlók. Ebben szerepelnie kell a legfontosabb kifejezéseknek, a kulcsszavaknak, de túlozni sem szabad, hiszen akkor csalódik a vevő, kiábrándul az eladóból, esetleg rossz értékelést ad neki. A szöveg legyen pontos, érthető, de ne túl hosszú, hiszen akkor elveszik benne a lényeg. Mindenképpen előzzük meg a helyesírási hibákat, mert azok hiteltelenné teszik a hirdetést. Ha lehet, emeljük ki a legfontosabb előnyöket, ezeket vázlatpontok formájában is megtehetjük a jobb átláthatóság szempontjából. Szánjuk rá az időt a szövegezésre, mert ez az egyik legfontosabb, ami alapján választanak az érdeklődők.

3. Ne maradjon el a paraméterek megadása

Ez a pont részben a szövegezéshez tartozik, de átfogóbb információkat takar. Fontos például, hogy mindig jelöljük meg, hol található az általunk hirdetett termék, ezzel targetálunk, azaz pontosabban meghatározzuk a célközönségünket. Ha olyan tárgyról van szó, ami nem postázható, csakis személyes átvétellel megvásárolható, azt jelöljük, ezzel saját magunknak, illetve a lehetséges vevőnek is időt spórolunk meg. Ha már a postázás: adjuk meg, milyen feltételekkel vállaljuk az adás-vételt. Előre utalás vagy utánvét? Postaszolgálat vagy futár? Esetleg átvételi pont? Ezeket a legjobb a hirdetés kitöltésénél tisztázni, elkerülve a későbbi kellemetlenségeket. És ha már a paraméterek: arra is figyeljünk, hogy létezik az ingyenes apróhirdetés feladásának lehetősége, ezzel saját magunknak spórolunk pénzt.

4. Jó fénykép nélkül bajban leszünk

Az adott tárgyról, szolgáltatásról minőségi fényképeket kell feltenned. Ezek készülhetnek egy okostelefonnal is, de rá kell szánni az időt a legjobb megoldás megtalálására – egy homályos, sötét felvétel semmire sem alkalmas. Ha jó a fotó, többen nézik meg a hirdetést, több lesz az érdeklődő, így az árverseny is nagyobb, azaz nem kell feltétlenül engedni a megálmodott összegből. Amennyiben nagy értékű egy termék, érdemes profi fotóst felbérelni, aki képes kiváló minőségi fényképeket készíteni. Ez persze kiadással jár, de megéri 20 ezer forintot elkölteni erre, ha ezzel a meghirdetett termékünk 200 ezerrel drágábban is gazdára talál.

5. Fontos: az elérhetőséget ne felejtsük el!

Az alapvetés, hogy mindig adjunk meg elérhetőséget a hirdetés feladásánál. Még pontosabb, ha úgy fogalmazunk, olyat jelöljünk meg, ahol valóban el is érnek minket. Ha az internet a mi pályánk, kérjünk üzenetet, e-mailt, ha telefonálni szeretünk, adjuk meg a számunkat. Egy vásárló szeretné azonnal elérni a termék eladóját, amennyiben ez nem sikerül, hamar továbbállhat. Ha valaki napokon keresztül nem veszi fel a telefont, vagy egy hétig nem válaszol egy írásos üzenetre, drasztikusan csökkenti az üzlet esélyét. Erre mindenképpen figyelni kell apróhirdetés feladásakor.


Pénzügy Munka