Bár tévés reklámok és a népszerű sorozatok folyamatosan alakítják a gyerekek kívánságlistáját, az utóbbi időben egyértelműen felzárkózott melléjük a közösségi média és az influencerek világa.
A valódi élményre vágyunk
„Egy-egy TikTokon felkapott termék iránt szinte robbanásszerűen megnő a kereslet. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy a szülők egyre tudatosabbak, fontos számukra a minőség, a biztonság és az ajándék tartóssága. Olyan játékot keresnek, ami valódi értéket képvisel" – magyarázta a jateksziget.hu-t üzemeltető Replica 2017 Kft. szakértője.
Borhi Zsombor szerint a Covid utáni időszak egyik legerősebb tendenciája idén is folytatódik: a digitális világ ellensúlyaként rendkívüli módon felértékelődött az offline, közös játékélmény. A szülők már nemcsak egy tárgyat, hanem közös időt, közös élményt szeretnének ajándékozni. Az együtt megélt élmények iránti vágy a társasjátékok piacán is meglátszik. A kiadók évről évre elképesztő újdonságokkal rukkolnak elő, és az olyan klasszikusok, mint az Uno, mellett egyre keresettebbek az innovatívabb játékok is.
„Az egyik idei sláger a Shadow Ninja. Bár itt mindenki magáért játszik, a győzelemhez mégis valamilyen szinten csapatban kell működni. Ez egy teljesen új perspektívát ad a megszokott társasozáshoz" – mondja Borhi Zsombor.
A Remember the Music tökéletes választás, ha több generáció játszik együtt, hiszen ügyesen keveri a mai modern és a régebbi idők zenéit.
A Kamuzol nevű játékot a fiatalabb generáció nyelvezetére szabták, ahol garantált a nevetés, miközben megpróbáljuk kitalálni, ki mond igazat.
A készségfejlesztő és építőjátékok kategóriája továbbra is a csúcson van, élén természetesen a LEGO-val, amely idén is minden korosztálynak kínál fantasztikus szetteket.
A plüssök új generációja
A plüssfigura örök klasszikus, de a mai kedvencek már sokkal többet tudnak, mint korábbi társaik. A licenc termékek között Magyarországon továbbra is töretlen a Bing nyuszi és barátainak népszerűsége, ők a legkisebbek biztos befutói.
Az igazi áttörést azonban az interaktív plüssök hozzák. "Az idei év egyik vitathatatlanul legnagyobb slágere egy elalvást segítő plüss" – emeli ki a szakértő. „Ez a különleges játék nemcsak egy puha barát, hanem valódi segítség a kisgyermekes családoknak. Finoman, szinte a szívveréshez hasonló ritmusban szuszogó hangot ad ki, megnyugtató altatózenét játszik és lágy, álomba ringató fénnyel világít, így segítve a legkisebbeknek a nyugodt elalvásban."
Azonban van egy új kihívó az interaktív játékok terén.
„Az elmúlt évek egyik legnagyobb húzóterméke, ami idén is rendkívül keresett, egy interaktív cica" – árulja el a szakértő. "Ez a kisállat hangokat ad ki, mozog, világít, és hihetetlenül aranyos. A gyerekek egyszerűen imádják, fiúk és lányok egyaránt."
Labubu, az évszázad trendjátéka
Az év leglátványosabb és legmeglepőbb trendje egyértelműen a "Kidult" (kid + adult, vagyis gyerek-felnőtt) szegmens térhódítása. Ezeket a termékeket már nemcsak a gyerekek, de a tinédzserek és a fiatal felnőttek is szenvedélyesen gyűjtik, a trendet pedig egyértelműen a TikTok hajtja.
„Nálunk nyáron robbant be ez az irányzat, és a kereslet azóta is töretlen" – erősíti meg Borhi Zsombor. „A divat koronázatlan királya idén egyértelműen a Labubu. Ezek a rejtélyes, vakdobozos figurák valóságos őrületet indítottak el. A siker titka a kibontás izgalma, hiszen sosem tudni, pontosan melyik figura lapul a dobozban. Egyes ritka szériákért a másodlagos piacokon, több száz vagy több ezer dollárt is kifizetnek a gyűjtők. De nem csak a Labubu hódít. Hasonlóan népszerűek az élénk színű, rendkívül puha, innivalót formázó Bobatea (Bubble Tea) plüssök is.”
A népszerű termékek gyorsan fogynak
A karácsony a játékpiacon hagyományosan messze a legerősebb időszak.
„Az európai játékpiac mintegy 6 százalékkal nő idén, a karácsony az éves értékesítések 23 százalékát adja. Azt látjuk, hogy a vásárlók idén többet költenek, a kosárértékek magasabbak, mint tavaly. A szülők gyerekeik ajándékaira fordított kiadásai várhatón 12 százalékkal nőnek az előző évhez képest” – részletezte a szakértő.
Borhi Zsombor azt javasolja mindenkinek, hogy ne halogassa az utolsó pillanatra az ajándékok beszerzését:

















