Ár-összehasonlító oldalak

A webáruházak egyik leghatékonyabb vevőszerző eszközei az ár-összehasonlító oldalak. Számos ilyen szolgáltatás létezik, mint például az Árukereső, az Árgép vagy az Olcsóbbat.hu. Habár találunk néhány ingyenes szolgáltatást, a nagyobb forgalommal rendelkezők kivétel nélkül díjat kérnek a forgalomért cserébe. Az árak széles skálán mozognak, egy-egy kattintásért jellemzően 12-40 forintot kell fizetni.

Az innen érkező látogatottság jellemzően magas konverziós rátával rendelkezik, így megtérülő marketingeszközt képezhetnek ezek az oldalak. A hazai piac vezető szereplői, mint például az Extreme Digital, több ár-összehasonlító oldalon megtalálhatók.

Kattintásalapú fizetett hirdetések

A kattintásalapú fizetett hirdetések közé soroljuk a Google és a Facebook PPC szolgáltatását. Ezek kifejezetten jól célozható hirdetések, így megfelelő beállítások esetén megtérülő befektetést jelenthetnek. Mindenesetre figyelmet kell fordítani a költések optimalizálására, ne érhessen kellemetlen meglepetés a végelszámolásnál; ha a hirdetésre fordított költés túlzottan magas, ráfizetés jelentkezhet. A rendelkezésre álló források szerint tölthetjük fel az egyenlegünket.

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás, illetve a köré csoportosuló marketingeszközök a leggyakrabban alkalmazott vevőszerző eszközök a webáruházak körében. Az online áruházak túlnyomó többsége alkalmaz valamilyen technikát az organikus keresési forgalom növelése érdekében. A keresőoptimalizálás nagy előnye, hogy egyszeri anyagi ráfordítás esetén akár hosszútávú eredmény érhető el. Hátránya a lassúság; nem alkalmas azonnali vevőszerzésre, illetve kampánycélokat csak korlátozottan lehet támogatni a segítségével.

Hírlevélküldés

Érdemes tudni, hogy a feliratkozók személyes adatainak védelmében szigorú szabályoknak kell megfelelnünk, ha hírlevelet szeretnénk küldeni. Amennyiben a címzettek száma nem haladja meg a néhány ezret, akár ingyenes vagy kifejezetten olcsó szoftvereket is segítségül hívhatunk, amelyek megkönnyítik a levelek összeállítását és kiküldését.

Display-hirdetések

Az úgynevezett display-hirdetések olyan online reklámok, amelyek különböző portálokon, felületeken, remarketing csatornákon jelennek meg. A klasszikus változatuk jellemzően alacsony konverziós rátával rendelkezik, ezért a márkaépítésben lehet nagyobb szerepük. A szolgáltatók rendszerint megjelenítés vagy kattintás alapján számolják fel a költségeket.

Összefoglalva…

A különböző forgalmi források esetében a költés/bevétel arány jelenti a legjobb támpontot. Amennyiben ezeket képesek vagyunk az elvárt szint alatt tartani, az adott csatorna megtérülő marketingeszköznek nevezhető.

 


Pénzügy