Újabb országos lefedettségű felmérést készített az UNIQA Biztosító Zrt., ezúttal átfogóan vizsgálták a hazai biztosítási szokásokat.
Ingatlant és gépjárművet biztosítanak leginkább a magyarok
Az online kutatás során megkérdezett 18-50 évesek átlagosan két terméket jelöltek meg a listából; a többség vagyonvédelmi biztosításokkal rendelkezik, ingatlanjaikat és gépjárműveiket óvják ezekkel. Emellett a válaszadók fele életbiztosítást is kötött, valamint érdekes adat, hogy a diplomások zömének legalább három biztosítása van.
A lakosság kétharmada biztosra megy
Az eredményből kiderült, hogy a magyarok kétharmadának van valamilyen típusú biztosítása. A minimum egy biztosítással rendelkezők legnagyobb százalékban, diplomával rendelkeznek. Az iskolázottság emelkedésével tehát növekszik a biztosítással rendelkezők aránya is.
Nem mindegy, hogy nem értik vagy nem értékelik a biztosításokat az emberek
Vannak, akik egyáltalán nem vesznek igénybe biztosítást, ennek okai változatosak és az iskolázottság szerint ebben a témában is megoszlanak a vélemények. Az alacsony iskolai végzettségű válaszadók között az ismeretek hiánya és az anyagi okok erősek, míg a diplomásokra inkább a biztosítással kapcsolatos általános szkepticizmus jellemző.
A nőkre hárul az utasbiztosítások megkötése
A megkérdezettek közel negyede vett igénybe utasbiztosítást az elmúlt egy évben, a felmérés pedig rávilágít, hogy párok és családok esetében főleg a nők kötik meg ezeket. A diplomások között magasabb az arány, elsősorban azért, mert ők többet utaznak.
Nem érdemes kockáztatni
Bár az elmúlt hónapok gazdasági eseményei nehéz helyzetet teremtettek a háztartásokban is, úgy tűnik a magyarok többsége egyelőre nem a biztosításon spórol. Az elmúlt hat hónapban a megkérdezettek negyede mondott le bármilyen biztosítási terméket.
„Bizonytalan gazdasági környezetben a családok gyakran kiadásaik visszafogásával reagálnak a váratlan helyzetek kezelésére. Ugyanakkor felmérésünk is alátámasztja, hogy ez nem feltétlenül érinti a biztosítási termékeket.
Sokan válságos időkben döbbennek rá, hogy pénzügyi védőháló nélkül kiszolgáltatott helyzetbe kerülhetnek, éppen ezért ilyenkor általában megnő az igény megtakarítási jellegű termékek iránt.” – véli Dinsdale Julianna, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója.
Ha a pénz nem lenne akadály
Leginkább a megtakarítási termékek irányában tapasztalható nyitottság a lakosság és főként a diplomások részéről, akik eleve nagyobb arányban vesznek igénybe biztosításokat. Emellett a fiatalabb korosztály is az átlagnál élénkebben érdeklődik a különböző vagyonbiztonsági termékek iránt.