A világszerte több mint 70 országban és több mint 165 sörfőzdében működő Heineken az adatokhoz való hozzáférést szerette volna egyszerűsíteni, hogy az üzleti felhasználói gyorsan meg tudják találni és elemezni az adatokat az általuk preferált nyelven.

Az SAP Business Technology Platformon (SAP BTP) futó, AI vezérelt chatbot, a „Hoppy” jelentős előrelépést jelent a Heineken elkötelezettségében a belső folyamatok racionalizálása és a munkatársai fejlődése iránt.

A fejlett természetes nyelvi feldolgozással és a több rendszerben található adatok felhasználásával a Hoppy kiküszöböli az időigényes kézi kereséseket, és lehetővé teszi az üzleti felhasználók számára, hogy a stratégiai és a szaktudást igénylő feladatokra összpontosítsanak.

Az SAP Datasphere megoldással a vállalat mostantól egységes adatmodellel rendelkezik a jobb adathozzáférés és skálázhatóság érdekében. Emellett az SAP BTP-vel integrált generatív AI hub képességgel a Hoppy lehetővé teszi a természetes nyelvű lekérdezést, a vizualizációt és a biztonságosabb adathozzáférést.

mesterségs intelligencia SAP

Andre van Schuijlenburg, a Heineken globális folyamatirányítási igazgatója így nyilatkozott: „Az AI ügynökök kiépítése és a folyamatokba való integrálása nem mindig könnyű út. Még mindig sok mindent kell felfedeznünk. De ahogy a csapatban mondjuk: 'Don’t worry, be Hoppy!'".

„A Heineken döntése, hogy az SAP Business AI-t használja belső chatbotjaihoz, jól példázza a működési hatékonyság és az alkalmazottak felhatalmazásának újragondolására irányuló innovatív megközelítést" - mondta Manos Raptopoulos, az SAP európai, közel-keleti és afrikai ügyvezetője és elnökségi tagja. „Büszkék vagyunk arra, hogy technológiánk egy ilyen ikonikus világmárka számára megkönnyíti a zökkenőmentes belső kommunikációt és tudásmegosztást."

Amióta a Hoppy-t bevezették a vállalat együttműködési platformjain belül, a Heineken azt tapasztalta, hogy az adminisztratív munkatársaknak 15 percről 1 percre csökkent az információ lekérdezéséhez szükséges idő. A Hoppy alapját képező SAP Business AI képességeivel a Heineken az ismétlődő feladatok automatizálásának lehetőségét is vizsgálja az üzleti folyamatok javítása, valamint a kommunikáció és a döntéshozatal racionalizálása érdekében.

Emellett az adatok egységes nézetének köszönhetően a Hoppy mostantól képes megjelölni a beszerzési rendelésekben hiányzó költséghelyi információkat is, elősegítve ezzel a hatékonyságot és a pontosságot.

„A Heineken példája is jól mutatja, hogy az AI bevezetését érdemes apró, belső folyamatoknál kezdeni, és amikor egy-egy területen látják a vezetők és a kollégák is az eredményeket és a hatékonyságjavulást, szinte azonnal megtalálják azokat a további területeket, ahol hasznos lesz számukra a mesterséges intelligencia bevezetése. A szakaszosság megkönnyíti a változásmenedzsmentet, ezt a magyar cégeknél is tapasztaljuk” – emelte ki a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője.


AI Mesterséges intelligencia