Ha szeretnénk tudatosabban kommunikálni az online vásárlók felé, akkor kérhetjük egy profi marketing ügynökség segítségét is hozzá. Például Marketinges Erika és csapata jó választás lehet. De akár kiszervezzük ezt a feladatot, akár nem, mindenképp jól jöhet, ha alaposabban is megismerjük a vevőinket.

Egyszeri és visszatérő vásárlók

Az egyszeri vásárlók legfőbb tulajdonságát a nevük is magában hordozza. Vagyis általában egyszer látogatnak el hozzánk, akkor vesznek is valamit, de többször nem találkozunk velük. Ők leginkább egy akció miatt jutnak el a webáruházunkba, nem elkötelezettek a márkánk felé, hanem az egyedi ajánlat vonzza őket. 

A visszatérő típusok pedig épp azért jönnek újra és újra hozzánk, mert tetszik nekik a márkafilozófiánk és az, ahogy bánunk velük. Ők bíznak bennünk, ezért szeretnének újra és újra nálunk vásárolni. Ennek megkönnyítése érdekében vásárlói fiókot is létrehoznak általában.

Persze egyszeri vevőből is lehet visszatérő, de ehhez alaposabban meg kell ismerni a motivációit.

Akinek minden most kell, és aki az akciókat vadássza

Azoknál a vásárlóknál, akiknél a gyorsaság és a hatékonyság döntő szempont, elengedhetetlen, hogy jól működjön a webáruházunk. Ők azok, akiknek minden azonnal kell, nem sokat hezitálnak egy döntésen, se idejük, se energiájuk nincs rá. Azonban arra nagyon kell figyelni, hogy rövid vásárlási metodikát kínáljunk nekik, mert nem fognak hosszú perceket eltölteni vele.

Az akcióhajhász vevő számára valami igazán egyedit kell ajánlanunk, ami megkülönbözteti a termékünket a versenytársakétól. Vagyis nem elég egy akció, tudnia kell, hogy miért éri meg számára a mi ajánlatunk. Lehet ez a plusz egy ingyenes kiszállítás, egy ajándék vagy bármilyen extra szolgáltatás.

Impulzív, szükség által motivált és hűséges vásárló

Ha webshopot üzemeltetsz, biztosan találkoztál már olyan vevőkkel, akiket kizárólag az újdonságok érdekelnek. Ők azok, akik a legmenőbb, legtrendibb cuccokat szeretnék mindig, ezért hálásak, ha előzetesen (például hírlevélben) értesítjük őket ezekről a termékekről. Ha pedig még kupont is kapnak, nagyon hálásak lesznek érte.

A szükség által motivált vevő nem sajnálja az időt arra, hogy mindent alaposan átnézzen, és ennek függvényében hozza meg a döntését. Ilyenkor érdemes őt minél részletesebb információkkal ellátni például blogon vagy oktatóvideókon keresztül.

Mindannyiunk kedvencei a hűséges vásárlók, akik mindig visszatérnek hozzánk, de sajnos belőlük nem sok van. Őket egyedi, személyre szabott ajánlatokkal tudjuk megtartani, többek között hűségprogramokat is érdemes nekik létrehozni.

Bízunk benne, hogy cikkünkkel segítettünk kicsit jobban is megismerni a vásárlóidat, és ezáltal célzottabb üzeneteket kommunikálni feléjük.


Munka