Tíz százalékpontos 5G hálózati lefedettség-növekedés, közel húszezer darab elektronikai hulladék begyűjtése és újrahasznosítása, több mint 16 ezer gyerek tudatos internethasználatának elősegítése – elkészült a Yettel Magyarország legfrissebb fenntarthatósági jelentése.

Működése során az alapvető gazdasági megfontolások mellett a Yettel figyelembe veszi a környezeti és a társadalmi szempontokat is, amelyeket fenntarthatósági stratégiájában foglal össze. A stratégia – összhangban a szolgáltató anyavállalata, az e& PPF Telecom Group irányelveivel – illeszkedik a magyarországi sajátosságokhoz és elvárásokhoz, illetve a vállalat piaci helyzetéhez és meglévő gyakorlataihoz.

A jelenlegi szabályozási környezetben egyelőre a vállalatok számára még nem kötelező a jelentéstétel, de a Yettel önkéntes alapon mégis úgy döntött, hogy elkezdi az új szabványra való átállást és ennek megfelelően készíti el és publikálja friss jelentését.

A 2024-es évet összegző fenntarthatósági jelentésében a mindenki számára elérhető digitális hálózat, az innovációt és fenntartható növekedést ösztönző termékek és szolgáltatások, a környezeti lábnyom csökkentése, a munkavállalókkal kapcsolatos vállalások, valamint az etikus és átlátható működés áll a középpontban.

Mobiltechnológia és digitalizáció a fenntarthatóbb jövőért

A mindenki számára elérhető, megbízható mobilhálózat a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése révén járul hozzá a fenntarthatósághoz. A Yettel mobilhálózata az ország egyik leggyorsabb mobilkapcsolatát biztosítja. A 4G hálózati lefedettség 99 százalékos, az 5G lefedettség pedig 2023-hoz képest több mint 10 százalékponttal 49,5 százalékra nőtt, így 2024 végére már 1028 bázisállomás nyújtott 5G lefedettséget, amely nemcsak gyorsabb és biztonságosabb adatátvitelt tesz lehetővé, hanem energiahatékonyabb működést is biztosít.

A Yettel hosszú távú célkitűzése az ügyfélélmény folyamatos fejlesztése, a digitális szolgáltatások bővítése és az adatbiztonságot szem előtt tartó, felelős technológiai működés. Ennek része – a korszerű mobilhálózati szolgáltatások mellett – az olyan digitális megoldások biztosítása, amelyek egyszerűsítik és hatékonyabbá teszik az ügyfelek mindennapi kapcsolódását. Ezzel összhangban a Yettel létrehozta a Mesterséges Intelligencia és Adatelemzési Igazgatóságot, amelynek feladata az üzleti folyamatok és ügyfélkapcsolatok fejlett analitikai támogatása.

A fenntartható jövőt szolgáló mobiltechnológia része a digitális oktatás is. A szolgáltató tudatos internethasználatot elősegítő programjaiban 2024-ben – a kitűzött éves 15 ezres célt meghaladva – 16 259 gyermek vett részt.

Környezet, munkavállalói közösség és etikus működés

A környezeti lábnyom csökkentésének fontos elemeként a Yettel célja, hogy működése során csökkentse a környezeti terhelést, különös tekintettel az elektronikai hulladékok kezelésére és a másodlagos nyersanyagok visszaforgatására. A vállalat 2023-2024 között több mint 10 tonna (10 199 kilogramm) elektronikai hulladékot gyűjtött és adott át szakszerű újrahasznosításra, ebből tavaly összesen 18 637 darab (2776 kilogrammnyi) használt készüléket gyűjtött vissza.

A fenntarthatósági stratégia fontos pillére továbbá, hogy a vállalati működés középpontjába teszi a munkavállalókat. Ennek eleme a munkavállalók egészségének, biztonságának és jóllétének védelme, a fogyatékossággal élő munkavállalók integrációjának felgyorsítása, valamint a befogadó munkahely támogatása.

A Yettel 2024-ben a vállalatok HR-gyakorlatait vizsgáló független, nemzetközi Top Employers Institute 240 szempontra kiterjedő auditálása alapján Magyarország legjobb munkáltatói közé került. Törekvéseit ezen a területen emellett is számos díjjal jutalmazták: többek közt a szektor egyik legvonzóbb munkáltatójaként szerepelt a több mint 90 ezer válaszadó véleménye alapján készült PwC Munkaerőpiaci preferencia felmérésen, a jelenlegi és volt munkavállalók szavazatai alapján az ország második legjobb munkaadójának választották a Munkahelyeink.hu felmérésén, illetve elismerésben részesült a HBLF Sokszínű és Méltányos Munkahely és a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány – Év Családbarát Vállalata pályázatán is.

Az etikus és átlátható működés része többek közt a felelős és fenntartható beszerzés. Ezt elősegítendő a Yettel új beszállítói együttműködési tervet vezetett be. A vállalat a munkavállalók fenntarthatósági tudatosságának erősítésére ESG e-learning képzést szervezett, amelyet a kollégák több mint kétharmada végzett el, valamint az ehhez kapcsolódó tematikákban – az egészségvédelemtől a kiberbiztonságon és adatvédelmen keresztül az akadálymentességig – újabb képzési programok kidolgozását kezdte meg.