Magyarországon a külföldről történő autóbehozatal még mindig havi több ezer darabszámra rúg, emellett itthon újra nyüzsögnek a szalonok és egyre több ügyfél jelenik meg új autó után érdeklődve. De hogyan tudjuk kiszűrni a legjobb ajánlatot?

Dr. Barta Anita autójogász, Magyarország első közösségi autókereskedő weboldala, az autotveszek.hu társtulajdonosa szerint a válasz egyszerű: az almát az almával kell összehasonlítani.

„Ha kiválasztjuk a márkát és elkezdünk nézelődni az interneten, a hasonló gépjárművek között kiugró árkülönbségeket tapasztalhatunk. Ennek oka a metálfelár, a forgalomba helyezés költségei, a beszámított autó értéke, valamint az, hogy sok esetben a kereskedés a versenytársainál hosszabb határidővel tudja a központi rendszerből megrendelni az adott kocsit” – magyarázza a szakértő.

Mint mondta, mivel sokan olyan autókat hirdetnek, ami nincs is náluk készleten, inkább megpróbálják eladni azt, ami tényleg a szalonban áll. Ilyen esetekben a telefonhíváskor magukhoz ragadják a kezdeményezést, a potenciális vevő pedig nehéz helyzetbe kerül, és ha nem előre kigondolt céllal hívja őket, észre sem veszi, hogy kérdések sokaságát zúdítják rá.

Dr. Barta Anita arról is beszélt, az új autó vásárlásakor az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a gépjármű forgalomba helyezési költségeire mennyit számítanak fel nekünk.

„Szépen levezetik, hogy milyen költségek tartoznak ide. Kalkulálnak az okmányirodai ügyintézéssel, az autó átnézésével, az átadási díjjal, és így akár több százezer forintot is elkérhetnek pluszban. Ez esetben az ügyfél már annyira benne lehet az adásvételben és úgy beleszeretett az autóba, hogy szinte már azonnal vinné a kocsit. Hogy ne érjen minket váratlanul a többletköltség, mindenképp tájékozódjuk előre a gépjármű vételárán túl felmerülő összegekről!” – tette hozzá.

Kiemelte, hogy nagy árbeli különbségek általában nincsenek a hazai újautópiacon, hiszen minden márkakereskedő ugyanattól az importőrtől kapja a gépjárművet, mint a konkurencia.

Sok ügyfél ragaszkodik ahhoz, hogy jó számot mondjanak a beszámítani kívánt autójára. Érdemes ugyanakkor az egész adásvételi ajánlatot végighallgatni, mert összességében kikerekedhet belőle egy szimpatikus ajánlat, amit pár nap átgondolás és némi informálódás után akár el is fogadhatunk.

„Jellemzően kulcskérdés, hogy a szeretett autót milyen áron fogja az ügyfél a kereskedésnek adni. Ajánlott az internetes használtautópiacon szétnézni, hogy hasonló állapotú, évjáratú és kilométerszámú autót átlagban mennyiért árulnak. Általában ez alatt az ár alatt fognak az autó értékére egy becsült összeget mondani” – fogalmazott Dr. Barta Anita.

Az autotveszek.hu hazánk első közösségi autókereskedő honlapja az ország legszélesebb körű adatbázisával. A weboldalon bárki értékelheti az eladókat, és kommentben indokolhatja meg a döntését. Az oldal másik különlegessége, hogy ha egy vevőjelölt szeretné felvenni a kapcsolatot az általa kiszemelt gépkocsi tulajdonosával, akkor a CarChat nevű szolgáltatás segítségével szöveges üzenettel tudnak egymással kommunikálni valós időben, nem kell telefonhívással bajlódniuk.


Autó