Idén a speciális élelmiszerek, a webshopok működése, valamint az úgynevezett greenwashing is felkerült a betervezett ellenőrzések listájára.
 
Közzétette az Igazságügyi Minisztérium a 2023-ra tervezett fogyasztóvédelmi ellenőrzési programját. Ebben az évben is körültekintően vizsgálják a veszélyes eszközöket, a dohánytermékeket és a webshopok működését, de a játékokat, univerzális akkumulátortöltőket, kozmetikai termékeket és gyermekgondozási cikkeket gyártók és forgalmazók is komoly ellenőrzésekre számíthatnak.

Tavaly a glutén-, és laktózmentes termékekre helyeződött a hangsúly, idén azonban minden speciális tulajdonságú élelmiszer címkéje és kommunikációja is a hatóság fókuszába kerül.

A hatóságok ugyancsak szigorúan figyelik, hogy a cégek pontos tájékoztatást adnak-e a szavatosságról, jótállásról, és megtévesztik-e a vásárlóikat a greenwashing vagy másnéven zöldre festés módszerével, amivel a valós tevékenységüknél környezetbarátabbnak tüntetik fel magukat.

 
„A vállalatoknak komoly feladatot jelent megfelelni a termékbiztonsági területen hagyományosan szigorú hazai fogyasztóvédelmi hatósági elvárásoknak. A megtévesztésmentes kommunikációt pedig a reklámozandó termék helyes kategorizálásával, a fogyasztói célcsoportok viselkedésének pontos modellezésével, valamint a speciális mellett az általános reklámszabályok maradéktalan betartásával biztosíthatják” – hangsúlyozta Dr. Nagy Andrea Magdolna a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi praxisának vezető ügyvédje.
 
2023-ban az ellenőrzések kiterjednek a gyermekeket és fiatalkorúakat védő reklámszabályok betartására is. A hatóság ugyancsak átfogóbban felügyeli a gyermek-, és sítáborokat, valamint a gyerekeknek szánt farsangi és halloween maszkokat, parókákat és jelmezeket.

A szórakoztatási célú berendezések és sporteszközök, valamint az állateledeleket és állatfelszerelést forgalmazó cégek is felkerültek a vizsgálati listára.


Jog