A halloweent október 31-én ünneplik, ami megelőzi az itthon gyakorolt november 1-jei mindenszenteket és a november 2-i halottak napját.
Míg Amerikában és az Egyesült Királyságban halloweenkor az emberek ijesztő jelmezekbe öltözve járják a lakótelepeket és kopogtatnak be másokhoz „csokit vagy cselt?” felkiáltással: aki nem ad édességet a jelmezeseknek, azt bizony akár móresre is taníthatják. Magyarországon azonban inkább az otthonok dekorálása és a jelmezes bulik jellemzőek, a kopogtatós lakásjárás kevésbé.
Összességében 27-szeresére nőtt a halloweennel kapcsolatos termékek iránti érdeklődés az Árukereső.hu-n, amibe a LEGO-k, a maszkok, a dekorációk, a tökök és a csokik alkategóriái tartoznak bele.
A felnőtt jelmezek háromszor, a fantáziaruhák 2,5-szer, a gyerekjelmezek pedig kétszer népszerűbbek voltak a korábbi hetekhez képest. A bulikra készülve nőhetett több mint kétszeresére az étel- és italdekorációk iránti érdeklődés, a specifikus, halloweeni díszek keresései azonban elenyészőek voltak.
Pont ezért érdekes, hogy a távolabbi, de közelgő karácsony már most jóval nagyobb népszerűségnek örvendett, mint maga a halloween. A gyertyákat és mécseseket közel kétszer, a karácsonyi gyertyatartókat és girlandokat több mint háromszor, a karácsonyfákat pedig több mint hétszer többen keresték. Sőt, még a húsvéti dekorációk is 54%-os növekedésnek néztek elébe.
Egyértelmű tehát, hogy a fiatalabb generációk számára a hallowen egy buli erejéig a jelmezbe való beöltözésbe merül ki, és egyáltalán nincs még olyan mély hagyománya, mint az Egyesült Államokban vagy Nagy-Britanniában – ezt pedig az Árukereső.hu számai is alátámasztják.
„Jobban foglalkoztatja a magyarokat a karácsony, és igen előrelátó vásárlói hozzáállásról tanúskodik az, hogy vannak, akik már most elkezdenek keresni, hogy a lehető legjobb áron találják meg a szükséges termékeket” – fogalmazott Szták András, az Árukereső.hu ügyvezető igazgatója.
„Az Árukereső.hu a tudatos fogyasztók felülete, ahol számos funkció segít abban, hogy mindenki ne csak időben, de felelősen kezdje a bevásárlást, elkerülve az utolsó pillanatok hajráját és a vele járó kapkodást vagy felelőtlen költést.”

















