„A félmilliós volumen azt jelenti, hogy átlagosan csaknem minden nyolcadik hazai személyautó gazdát cserélt január és július között – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
– Nyolc évvel ezelőtt még a használtautó-piac teljes éves forgalma sem érte el ezt a szintet. A következő hónapokban is intenzív, havi 70 ezer körüli adásvételre számíthatunk, mivel az újautó-piac az ellátási problémák, a használtimport pedig a magas euróárfolyam miatt képtelen a korábbi szinteken kielégíteni a keresletet. További kérdés, hogy az üzemanyagár-támogatás esetleges kivezetése, az üzemeltetési költségek ezzel járó megugrása okoz-e újabb lökést az év utolsó negyedében.”
A használtautó-piacon tapasztalható jelentős áremelkedés a spekulációs célú adásvételek számát is megnövelte. Különösen a néhány éves autók ára emelkedett, itt a piac szereplői modelltől függően 15-30 százalékos áremelkedést is tapasztalhattak.
Nem ritka ebben a szegmensben, hogy egy jó állapotban lévő autóra magasabb összegű árcédula kerül, mint amennyiért azt a szalonban – az akkor még általánosnak számító akciók keretében – az első tulajdonos megvásárolta. Mivel az árak emelkedése egyes várakozások szerint tovább folytatódik az év hátralévő részében is, sokan jó befektetést is látnak egy-egy kedvező ajánlatban.
„A piaci előrejelzésekben ugyanakkor a korábbinál jóval nagyobb most a bizonytalanság – tette hozzá Halász Bertalan. - A gazdasági környezet drasztikus romlása, a háztartásokat terhelő várható plusz kiadások miatt máris érezhető a kereslet visszaesése az autópiac különböző szegmenseiben. Ez jó eséllyel csökkenteni fogja az árnyomást, a piacon pedig a következő hónapokban alacsonyabb szinten állhat be az új egyensúly. Ha a használtautó-piac be is állítja az új rekordot, az kizárólag az első félév kiemelkedő pörgésének lesz köszönhető.”
A magyarországi használtautó-piacon a két leggyakoribb márka az Opel és a Volkswagen volt, előbbiből 57 600 (11,6%), míg utóbbiból 49 800 (10,0%) cserélt gazdát a vizsgált időszak során. A népszerűségi listán következő Suzuki az adásvételek 8,5 százalékának volt a tárgya, a Ford 8, a BMW pedig 6,5 százalékos részesedéssel következnek a listán. A legtöbb ügyletre – az összes adásvétel 35,2 százalékára - a fővárosban és Pest megyében került sor.